۰

الکامپ؛ فرصتی برای بازگشت به چرخه حیات فناوری

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۶
الکامپ؛ فرصتی برای بازگشت به چرخه حیات فناوری
الکامپ؛ فرصتی برای بازگشت به چرخه حیات فناوری

آی‌تی‌من-  بزرگ‌ترین رویداد فناوری در کشور، در روزهای پایانی بهمن ماه برگزار می‌شود. امسال قرار است سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار کننده‌ این رویداد باشد. آن هم بعد از یک وقفه و رخوت طولانی که نه فقط به جان فعالان حوزه ICT که به جان تمامی فعالان اقتصادی ایران افتاده بود.

در چهار روز نمایشگاه الکامپ که در روزهای 27 تا 30 بهمن برگزار می‌شود، در سه استیج الکام تاکز بیش از ۱۵۰ سخنرانی، ارایه، میزگرد و پنل با موضوعات مختلف از جمله هوش مصنوعی، فناوری‌های همگرا، رمزارزها و بلاک چین، متاورس، شبکه ملی اطلاعات، فین تک، اینترنت اشیا، چالش‌های صنعت فاوا، ترندهای صنعت فاوا، بانکداری الکترونیکی، نورو ساینس، کامپیوترهای کوانتومی و ... تدارک دیده‌ شده است.

بر همین اساس فرهاد کرم زاده، عضو هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران درباره جزییات برگزاری الکامپ 1400 می‌گوید: اصولا همه صنایع برای ارتباط با مشتریان خود روش‌های ارتباطی مختلفی را انتخاب می‌کنند. یکی از مهم‌ترین این روش‌ها، برگزاری رویدادهای نمایشگاهی است. این رویدادها یک فرصت بزرگ‌اند. به واسطه این فرصت، ارایه‌کنندگان خدمات و محصولات با مشتریان بالفعل و بالقوه خود هم در عرصه داخلی و هم در عرصه خارجی رو در رو می‌شوند. به واسطه چنین رویدادهایی، امکان ارتباط بین خدمات‌دهندگان و سایر بازیگران صنعت از قبیل نهادهای بالادستی مانند رگولاتور و یا نهادهای حاکمیتی فراهم می‌شود و ارتباط بین همه ارکان زیست بوم فناوری اطلاعات، تقویت می‌شود.

او معتقد است که برای تقویت الکامپ دو رویکرد و از دو منظر متفاوت باید تقویت شود: ابتدا از منظر برگزارکنندگان که شامل ایجاد فضای مناسب و شرایط ایده آل با توجه به موضوعات مرتبط با پاندمی کرونا، نظم و فرآیندهای مناسب، ارایه خدمات رفاهی مناسب به بازدید کنندگان و شرکت کنندگان، اطلاع رسانی مناسب و پوشش خبری فراگیر برای حضور فعال همه علاقه‌مندان برای جذب مخاطب حرفه‌ایی و مناسب برای این رویداد خواهد بود.

کرم‌زاده ادامه می‌دهد: ارایه خدمات به روز و متناسب با رشد فناوری و رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی مطابق با دستور العمل های کمیته برگزار کننده از دیگر محورهایی است باید مدنظر غرفه‌داران و شرکت‌کنندگان باشد که امید است حضوری فعال و پررنگ در این رویداد داشته باشند.

عضو هیأت مدیره‌ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با اشاره به پاندمی کرونا تأکید می‌کند: با توجه به شرایط خاص شیوع بیماری و دوری اعضای صنف از چنین رویدادهایی، نمایشگاه الکامپ می‌تواند به عنوان گامی محکم در آغاز ورود به دوره جدید قلمداد شود. شرکت‌ها و ارایه‌کنندگان خدمات در دوران پسا کرونا می‌توانند با کمک این نمایشگاه‌ها به چرخه حیات برگردند. در چنین شرایطی، همراهی همه بازیگران صنف و ذی‌نفعان می‌تواند نوید آغازی نوین برای توسعه زیرساخت‌ها باشد و فرصت آشنایی با فناوری های نوین را برای همه فراهم کند.

کرم‌زاده وظیفه ذاتی نصر را حمایت و کمک برای توسعه کسب و کارها می‌داند و بیان می‌کند: به همین منظور هر گونه اقدامی با رویکردهایی از جمله تلاش برای جلب همراهی قانون‌گذاران و نهادهای حاکمیتی برای رفع موانع و تسهیل فضای کسب و کار، نظم دهی به فرآیندهای موجود و تقویت روابط بین اعضای صنف، ایجاد وحدت و همدلی بین کلیه اعضای صنف و همراهی و تعامل با سایر تشکل‌ها برای تقویت بخش خصوصی در مواجه با شرایط موجود بازار از در دستور کار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران خواهد بود.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۰۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما