۰

نگاهی به گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۹
نگاهی به گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ
نگاهی به گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ

آی‌تی‌من- تنها یک روز پس از معرفی، گلکسی S21 FE  با قیمت تقریبی ۱۸ میلیون تومان برای خرید در دسترس کاربران ایرانی قرار گرفت. 

علت محبوبیت این گوشی قدرت سخت افزاری که توانست توجه کاربران را به خود جلب کند.

سامسونگ برای محافظت از نمایشگر این دستگاه از محافظ‌های شیشه‌ای شرکت کورنینگ Gorilla Glass استفاده کند. 

در حال حاضر مقاوم‌ترین شیشه محافظ تولید شده توسط این شرکت Gorilla Glass Victus نام دارد و سامسونگ نیز از همین محافظ برای جلوگیری از آسیب رسیدن به صفحه نمایش استفاده کرد.

پنل پشتی از پلاستیک ساخته شده و این موضوع کمی بر کاهش کیفیت ساخت گجت جدید سامسونگ تاثیر گذاشت.

اگر این کمپانی از شیشه برای ساخت پنل پشتی استفاده می‌کرد، در دست گرفتن آن باعث می‌شد تا افراد حس بهتری را هنگام استفاده از این گجت تجربه کنند.

یکی از مواردی که باعث شد تا این گجت در لیست دستگاه‌های قاتل پرچمدار قرار بگیرد پشتیبانی از گواهینامه IP68 است. 

در حال حاضر این گواهینامه بهترین مورد برای سنجش میزان ضد آب و ضد گرد و غبار بودن یک گوشی هوشمند است که این میان‌رده قدرتمند از آن پشتیبانی می‌کند.

با توجه به ادعای سامسونگ در این زمینه، گوشی جدید این کمپانی قادر است به مدت زمان ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب دوام بیاورد. 

این موضوع باعث می‌شود تا افراد بتوانند در زیر آب با استفاده از دوربین اصلی فیلم برداری کنند و نگران ورود آب به داخل گجت نباشند.

وضوح تصویر دستگاه جدید سامسونگ معادل ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و این رزولوشن برای مشاهده ویدیوهای با کیفیت و اجرای بازی‌های با گرافیک بالا مناسب است. 

گلکسی S21 FE به تراشه ۵ نانومتری شرکت کوالکام یعنی Snapdragon 888 مجهز شده است.

در حال حاضر تنها یک نسخه جدیدتر از این چیپست عرضه شده که Snapdragon 8 Gen 1 نام دارد. 

به هر حال سامسونگ نسخه ۵ نانومتری پردازنده کمپانی کوالکام را برای تامین قدرت سخت افزاری گجت خود انتخاب کرد.

همانند بسیاری از دیگر دستگاه‌های این شرکت، سامسونگ دو نسخه از این میان‌رده قدرتمند را به بازار عرضه کرد. نسخه اول به تراشه ساخته شده توسط کوالکام مجهز شد و نسخه دوم از پردازنده اگزینوس استفاده می‌کند. 
تراشه اگزینوس توسط خود سامسونگ ساخته شده و یک پردازنده ۵ نانومتری محسوب می‌شود. از لحاظ قدرت سخت افزاری و سرعت اجرای برنامه‌ها، این دو پردازنده با یک دیگر برابر هستند و تفاوت خاصی میان آن‌ها وجود ندارد.

علاوه بر این موضوع تراشه‌های گرافیکی استفاده شده در این دو گجت با یکدیگر برابر هستند، اما توسط دو کمپانی متفاوت طراحی شده‌اند. 

در نسخه اول سامسونگ پردازنده Adreno 660 را برای پردازش بخش گرافیکی دستگاه در نظر گرفت. دومین پردازشگر گرافیکی گلکسی اس 21 اف ای Mali-G78 MP14 است که به راحتی می‌تواند بازی‌های مختلف را اجرا کند.

متاسفانه همانند خانواده گلکسی S21 این گجت نیز از درگاه microSD پشتیبانی نمی‌کند و کاربران هنگام انتخاب حافظه داخلی باید دقت کنند؛ زیرا امکان افزایش حافظه دستگاه وجود ندارد. کاربران هنگام خرید این دستگاه می‌توانند از میان سه نسخه موجود یکی را انتخاب کنند.

گزینه اول برای انتخاب حافظه از رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی پشتیبانی می‌کند. 

نسخه دوم و سوم هر دو از رم ۸ گیگابایتی استفاده می‌کنند و تفاوت اصلی در حافظه داخلی آن‌هاست. گزینه دوم همانند نسخه اول از حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی بهره می‌برد، اما نسخه سوم دارای ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است.

پیشنهاد می‌شود کاربران علاقه‌مند به ویدیو، تصویر برداری و اجرای بازی‌های موبایلی نسخه مجهز شده به حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۸ گیگابایتی را خریداری کنند. 

دلیل این موضوع وجود فضای بسیار زیاد برای ذخیره سازی داده‌های مختلف و همچنین رم ۸ گیگابایتی برای مدیریت این فضا است.

سامسونگ دستگاه جدید خود را به دو اسپیکر مجهز کرد و امکان استفاده از صدای استریو را برای کاربران خود فراهم کرد. 

اما امکان اتصال هدفون به این گوشی توسط جک ۳.۵ میلی متری وجود ندارد و افراد باید از تبدیل USB-C به جک ۳.۵ میلی متری استفاده کنند.

یکی از دیگر فناوری‌های جذاب این دستگاه وجود حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است که کاربران قادر هستند با استفاده از آن قفل صفحه دستگاه خود را باز کنند. 

علاوه بر این موضوع وجود چنین سنسور در یک گوشی هوشمند حس مدرن بودن را به کاربران منتقل می‌کند و باعث جلب توجه بیشتر آن‌ها می‌شود.

در پنل پشتی پلاستیکی گوشی گلکسی S21 FE یک ماژول دوربین همانند گوشی Galaxy S21 وجود دارد که در آن سه دوربین برای تصویر برداری در اختیار کاربران قرار گرفته است. 

دوربین اول که از آن برای تصویر برداری در حالت واید استفاده می‌شود از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و می‌تواند تصاویر با کیفیت و همچنین با جزئیات بالایی را به ثبت برساند.

در کنار این سنسور یک دوربین دیگر برای تصویر برداری در حالت تله فوتو وجود دارد که به سنسور ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است. این سنسور می‌تواند بر خلاف دیگر دوربین‌های گجت‌های مختلف کاربردی باشد و هنگام فیلم برداری به کاربران کمک کند. همانطور که انتظار می‌رفت سومین سنسور قرار گرفته در ماژول پنل پشتی دارای کیفیت ۱۲ مگاپیکسلی است و از آن برای تصویر برداری در حالت اولترا واید (فوق عریض) استفاده می‌شود.

در پنل جلویی دستگاه در قسمت بالای صفحه نمایش یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی برای تصویر برداری در حالت سلفی وجود دارد که می‌تواند به کاربران برای تصویر برداری به صورت سلفی با کیفیت بالا کمک کند. 

این دوربین همانند سه سنسور قرار گرفته در پنل پشتی دارای فناوری HDR است و باعث به وجود آمدن یک تفاوت بزرگ هنگام فیلم برداری با دیگر گجت‌ها شده است.

سامسونگ تصمیم گرفت برای تامین انرژی این گوشی هوشمند از یک باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت استفاده کند و متاسفانه همانند دیگر گجت‌های پرچمدار سال گذشته سامسونگ خبری از شارژر همراه جعبه دستگاه نیست. 

به همین دلیل افراد باید یک آداپتور ۲۵ واتی را به صورت جداگانه خریداری کنند.

اگر دستگاه خود را با این آداپتور شارژ کنید در مدت زمان ۳۰ دقیقه حدود ۵۰ درصد از ظرفیت باتری پر خواهد شد. ناگفته نماند امکان شارژ بی‌سیم این گجت با توان ۱۵ وات وجود دارد و همچنین از فناوری Reverse wireless charging نیز استفاده شده است. 

این موضوع به معنی این است که کاربران می‌توانند دیگر گجت‌های پشتیبانی کننده از فناوری شارژ بی‌سیم را توسط این گوشی هوشمند شارژ کنند.
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۰۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين