کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در رویداد همکاران سیستم تشریح شد:

نقش market place‌ها در سرعت بخشیدن به تحول دیجیتال

2 بهمن 1400 ساعت 10:04

مارکت پلیس‌ها یکی از ظرفیت‌های جدید دنیای دیجیتال هستند که استفاده مناسب از آنها در بخش‌های مختلف می‌تواند تاثیرات مهمی در اکوسیستم کسب‌وکارهای آنلاین داشته باشد. اکوسیستم بازار همکاران سیستم به عنوان اولین مارکت پلیس نرم‌افزاری کشور مدت‌ها است فعالیت خود را شروع کرده و در نقش یک پلتفرم واسط بین خریداران و تولیدکنندگان نرم‌افزار عمل می‌کند.



آی‌تی‌من-  همکاران سیستم با هدف آگاه‌سازی بازار از مارکت‌پلیس بازار، رویداد «تحول دیجیتال در مارکت پلیس‌ها» را روز دوشنبه 27 دی ماه 1400 با حضور بیش از 300 نفر از فعالان فناوری اطلاعات، تولیدکنندگان نرم‌افزار از سراسر کشور و همچنین مشتریان و شرکای توسعه همکاران سیستم به شکل آنلاین و حضوری برگزار کرد.

فرید فولادی، رئیس هیئت مدیره همکاران سیستم در بخشی از این رویداد ضمن اشاره به مفهوم تحول دیجیتال و تاثیر پاندمی کرونا بر افزایش سرعت این تحول؛ گفت: «اکنون با توجه به تغییرات رخ داده بسیاری از سازمان‌ها اقدام به دیجیتالی کردن عملیات‌ها و فرایندهای خود کرده‌اند. در دنیا لایه‌ها و الگوهایی برای تغییر مدل کسب‌وکار ایجاد شد تا بتوانند خود را به چرخه دیجیتال نزدیک کنند.»

به گفته فولادی مارکت پلیس‌ها انواع مختلفی دارند که مارکت پلیس بازار همکاران سیستم از نوع B2B است و طبیعتا می‌تواند ارزش‌های زیادی برای همکاران سیستم خلق کند. برای نمونه می‌توان به امکان ارائه محصولات بیشتر و فروش آنها و ایجاد ارتباطات اشاره کرد. 

رئیس هیئت مدیره همکاران سیستم در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: «ما در اکوسیستم بازار در واقع مشتریان خود را با شرکای توسعه محصول به اشتراک گذاشته‌ایم. همچنین به آنها کمک می‌کنیم تا نیازهای این بازار را بهتر بشناسند و بتوانند متناسب با این نیازها محصول ارائه دهند و تحت مالکیت خود از آن بهره ببرند.»

اما در بخش دیگر این رویداد غلامرضا نعمت‌الهی مدیر توسعه اکوسیستم باراز همکاران سیستم به نحوه شکل‌گیری این اکوسیستم و فعالیت‌های انجام شده در آن اشاره کرد. 

نتایج و فعالیت‌های مارکت پلیس بازار همکاران سیستم موضوع دیگری بود نعمت‌الهی به آن اشاره کرد که از جمله آنها می‌توان به 25 تولیدکننده نرم‌افزار در 10  استان کشور اشاره کرد که تاکنون 60 محصول توسط 12 تولیدکننده ارائه شده است. همچنین در این مدت 80 نفر از مشتریان همکاران سیستم 110 خرید از اکوسیستم بازار انجام داده‌اند که 30 درصد از آنها از مشتریان بزرگ و استراتژیک محسوب می‌شوند. از جمله آنها می‌توان به شرکت زمزم، باریج اسانس و برنز اشاره کرد. 

به گفته نعمت‌الهی چشم‌انداز اکوسیستم بازار همکاران سیستم تا سال 1401 افزایش دو برابری تعداد تولیدکنندگان نرم‌افزار و محصولات است. 
 


کد مطلب: 278086

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/278086/نقش-market-place-ها-سرعت-بخشیدن-تحول-دیجیتال

ITMen
  https://www.itmen.ir