۰

تبلیغات بنری چه مزایایی دارد و چگونه تبلیغات بنری اجرا کنیم؟

تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۴۴
تبلیغات بنری چه مزایایی دارد و چگونه تبلیغات بنری اجرا کنیم؟
تبلیغات بنری چه مزایایی دارد و چگونه تبلیغات بنری اجرا کنیم؟

واقعیت این است که از نخستین روزهای ظهور فناوری، اینترنت شیوه تبلیغات را به‌طور کامل دگرگون کرده است، به‌طوری‌که امروزه نقش فناوری در صنعت تبلیغات غیرقابل‌انکار است. فناوری‌های جدید به ‌قدری عرصه‌ تبلیغات را گسترده کرده‌اند که هر روز شاهد رشد این صنعت هستیم و دیجیتال مارکتینگ نیز بر اساس آن روزبه‌روز توسعه‌ یافته است که این امر نسبت به گذشته دستیابی کسب‌وکارها به اهداف خود را تسهیل می‌کند؛ چراکه نقش تأثیرگذار فناوری بر تبلیغات درنهایت به افزایش سوددهی کسب‌وکارها منتهی می‌شود.

در دورانی که کاربران زمان زیادی را به‌صورت آنلاین سپری می‌کنند، اهمیت شبکه‌ها و آژانس‌های تبلیغات دیجیتال بیش از هر زمان دیگری مورد توجه است. تمام برندها و کسب‌وکارها به‌منظور افزایش اثرگذاری خود باید حضور پررنگی در فضای تبلیغات اینترنتی حضور داشته باشند. این حضور اگر پررنگ باشد به افزایش آگاهی مخاطبان و درنتیجه افزایش فروش محصولات منتهی می‌شود.
 
تبلیغات بنری با گروه تبلیغات دیجیتال دیما چه مزایایی دارد
گروه تبلیغات دیجیتال دیما یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های کشور در عرصه‌ فناوری است و شبکه تبلیغات نمایشی اختصاصی و گسترده‌ای در اختیار دارد که شامل اپلیکیشن‌ها، وب‌سایت‌ها و صفحات مختلف رسانه‌های اجتماعی متعدد می‌شود. گروه تبلیغات دیجیتال دیما در عرصه‌ فروش فضای تبلیغاتی و عرضه کمپین‌های دیجیتال با برندها و صنایع مختلف کشور همکاری می‌کند.
 
نمونه تبلیغات بنری اجرا شده توسط گروه تبلیغات دیجیتال دیما

دیما دو پلتفرم هوشمند برای کسب‌وکارهای تبلیغ دهنده و صاحبان فضای نمایشی دارد که از طریق آن تبلیغات دیجیتال را اجرایی می‌کند. این پلتفرم‌ها بر پایه‌ فناوری تبلیغات برنامه‌ریزی‌شده طراحی شده و به تبلیغ‌دهندگان این امکان را می‌دهد که در مزایده‌ قیمتی لحظه‌ای فضاهای تبلیغاتی شرکت کرده و فضاهای مدنظرشان را با توجه به معیارهای موردنیازشان به‌ طور خودکار خریداری کرده و تبلیغات خود را در آن به نمایش بگذارند. این پلتفرم‌ها همچنین امکانات مختلفی برای هدف‌گیری کاربران در اختیار تبلیغ دهندگان قرار می‌‎دهد.

دیما فضاهای بسیاری برای تبلیغات بنری در اختیار دارد که آن‌ها را از طریق پلتفرم خود یا در قالب کمپین‌های مدیریت‌شده به تبلیغ‌دهندگان ارائه می‌کند. برای تماس و مشاوره رایگان درباره تبلیغات بنری با  گروه تبلیغات دیجیتال دیما کلیک کنید.

در این مقاله به تبلیغات بنری، انواع و تاریخچه آن می‌پردازیم تا با این فرمت تبلیغاتی هرچه بیشتر آشنا شوید.
 
تبلیغات بنری چیست؟
تبلیغات بنری یکی از متداول‌ترین اشکال تبلیغات دیجیتال است. بنرها در اشکال، سایزها و فرمت‌های مختلفی در وب‌سایت‌ها به نمایش درمی‌آیند تا از طریق کامپیوترها و موبایل‌ها در وب‌سایت‌ها و یا اپلیکیشن‌ها و یا در رسانه‌های اجتماعی مختلف قابل دسترس باشند و می توانند طیف وسیعی از مخاطبان را هدف قرار دهند.

امروزه در سایه‌ ظهور فناوری‌های جدید، امکان هدف قرار دادن مخاطب شکل گرفته و موارد استفاده از تبلیغات بنری نیز گسترش یافته است.

تبلیغات بنری نخستین شکل از تبلیغات آنلاین است که در قالب‌های گرافیکی و فرمت‌هایی مثل متن، تصویر و ویدیو ظاهر می‌شود و درصورتی‌که کاربر روی آن‌ها کلیک کند، دعوت به اقدام (call to action) تعریف‌شده برای آن اجرایی می‌شود. حال CTA می‌تواند انتقال کاربر به وب‌سایت تبلیغ‌دهنده باشد یا حتی دانلود و نصب اپلیکیشن مدنظر تبلیغ‌دهنده یا حتی عضویت. تبلیغات بنری در بخش‌هایی از وب‌سایت‌ها که برای تبلیغات در نظر گرفته‌ شده‌اند ظاهر می‌شود. گروه تبلیغات دیجیتال دیما با در اختیار داشتن طیف وسیعی از فضاهای تبلیغات بنری می‌تواند پیام تبلیغ‌دهنده را در وب‌سایت‌ها، اپلیکیش‌‌‌های خاص تلفن‌های هوشمند، بازی‌های کامپیوتری و بازی‌های موبایلی منعکس کند تا دامنه‌ گسترده‌ای از مخاطبان را در برگیرد.
 
تاریخچه‌ تبلیغات بنری
تبلیغات بنری را می‌توان یکی از انواع قدیمی تبلیغات دانست که روند رشد قابل‌ توجهی داشته است. نخستین تبلیغات بنری در تاریخ 27 اکتبر 1994 در مجله «هات وایر» به‌عنوان نخستین مجله‌ تجاری اینترنتی پدیدار شد که با معیارهای امروز فاصله بسیاری داشته است. این تبلیغ بنری با فونت رنگارنگ پیامی را نشان می‌داد که می‌گفت: آیا تا به حال با استفاده از موس اینجا را کلیک کرده‌اید؟
 

در همان زمان، نرخ کلیک همین تبلیغ که اکنون از نظر بسیاری از افراد فعال در عرصه دیجیتال مارکتینگ پر از ایراد و اشکال تلقی می‌شود، به 44 درصد رسید. این در حالی است که نرخ کلیک تبلیغات بنری امروز بسیار کمتر است. پس از این رویداد تاریخی، یک سال طول کشید تا آگهی‌دهندگان تبلیغات‌شان را در وب‌سایت‌هایی قرار دهند که به موضوع فعالیت‌شان ارتباط داشته باشد.
 
اشکال مختلف تبلیغات بنری
تبلیغات بنری اغلب به شکل مستطیل ارائه می‌شوند، اما بر اساس تجربه‌ کارشناسان گروه تبلیغات دیجیتال دیما هرچقدر عرض این مستطیل بیشتر باشد، تأثیر آن‌هم بیشتر می‌شود. تبلیغات بنری می‌توانند به شکل ثابت یا متحرک ارائه شوند. این تبلیغات به هر شکلی که باشند، در نهایت درنتیجه‌ کار تأثیر شگرفی می‌گذارند.

تبلیغات بنری که به شکل مستطیل‌های متوسط ( ۳۰۰*۲۵۰ ) یا بزرگ (۲۸۰*۳۳۶) هستند، چشم مخاطب را اذیت نمی‌کند و مانند تبلیغات متنی افقی، مخاطب مجبور نیست نگاه خود را از راست به چپ تغییر دهد تا کل تصویر را مشاهده کند.
 
 نمونه تبلیغات بنری اجرا شده توسط گروه تبلیغات دیجیتال دیما
 
جالب است بدانید که 36 درصد کل بازدیدهای به‌دست‌آمده در قالب مستطیل متوسط جای گرفته‌اند. اما ذکر این نکته ضروری است که بنرهای تبلیغاتی محبوب، اغلب بزرگ‌تر از سایر برندها ارائه‌شده و همین امر موجب می‌شود که از نظر تعامل و قابل ‌رؤیت بودن بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. کارشناسان بر این باورند که این نوع تبلیغات بنری اگر در گوشه‌های بالایی صفحات اینترنتی قرار بگیرند، بازدیدهای بهتری را هم رقم می‌زند. چراکه هرچقدر بنرهای تبلیغاتی بزرگ‌تر طراحی شوند، تأثیرگذاری و کارایی آن‌ها بیشتر می‌شود و بر اساس هر بازدید CPM (هزینه به ازای هزار نمایش) بالاتر می‌رود. کسب‌وکارهایی که از این روش استفاده می‌کنند، معمولاً بازگشت سرمایه‌ بیشتری هم دارند.

بر اساس توصیه‌ گوگل ادسنس (Google Adsense) موفق‌ترین و مؤثرترین سایزهای تبلیغات بنری ازاین‌قرارند:
-  728*90 پیکسل- لیدربرد
-  300*600 پیکسل نصف صفحه
-  300*250 پیکسل مستطیل متوسط
-  336*280 پیکسل مستطیل بزرگ
 
انواع تبلیغات بنری
تبلیغات بنری را می‌توان ساده‌ترین نوع در میان انواع تبلیغات دیجیتال تعریف کرد که نسبت به سایرین از نظر هزینه مناسب‌تر در نظر گرفته می‌شود. این نوع از تبلیغات قابل ارزیابی هستند و برای افزایش آگاهی از برند بسیار مؤثر هستند.
 
دسته بندی تبلیغات بنری

♦ 
بنر تصویری ساده (یک تصویر گرافیکی که در وب و موبایل ارائه می‌شود، ابعاد مختلفی دارد و درصورتی‌که کاربر روی آن‌ها کلیک کند دعوت به اقدام (call to action) تعریف‌شده برای آن اجرایی می‌شود.)

♦ بنر تعاملی و HTML5 ( بنرهای تعاملی عناصری چون تصاویر متحرک قابل طراحی هستند که تعاملی بودن آن را می‌توان عاملی برای جلب نظر مخاطب در نظر گرفت.)

♦ تبلیغات بینابینی (تبلیغات بنری در اپلیکیشن‌های موبایل که هنگام عبور از یک مرحله یک تصویر ثابت یا متحرک بر اساس دقایق تعریف‌شده روی کل صفحه‌ی موبایل به نمایش در می‌آید.)

♦ تبلیغات ویدیویی درون بنری (نمایش یک ویدیو داخل فضای بنر و دعوت مخاطب به تعامل)
 
مراحل اجرای تبلیغات بنری در گروه تبلیغات دیجیتال دیما
اولین و مهم‌ترین بخش از کمپین‌های تبلیغات بنری تعیین هدف کمپین است، هدف‌گذاری می‌تواند یک یا چند مرحله اعم از جذب مشتریان جدید، معرفی محصول، معرف خدمات ، افزایش فروش و... باشد.

برای راه اندازی یک کمپین تبلیغات بنری در آژانس تبلیغاتی دیما تعیین بودجه برای اجرای کمپین تبلیغات بنری یکی از چالش‌برانگیزترین بخش‌های کمپین است. معمولاً می‌توان هزینه‌های تبلیغات را بر اساس اهداف کمپین تعیین کرد. از این رو بهترین حالت بودجه‌بندی برآورد هزینه با توجه به اهداف است.
 
نمونه تبلیغات بنری اجرا شده توسط گروه تبلیغات دیجیتال دیما
 
پس از آن تهیه‌ محتوای تبلیغاتی در دستور کار قرار می‌گیرد. چراکه نحوه‌ ارائه پیام تبلیغاتی به کاربران و مخاطبان برند و یا کسب‌وکار تبلیغ‌دهنده از اهمیت فراوانی برخوردار است.

پس از طی این مراحل به برنامه اجرایی و اجرای کمپین می‌رسیم و پس از اجرای کمپین باید ارزیابی کمپین مدنظر قرار گیرد تا مشخص شود که مخاطب تا چه حدی از طریق این نوع تبلیغات جذب شده و نتیجه‌ای که در اهداف کمپین برنامه‌ریزی شده بوده حاصل‌شده است یا نه.
 
نگاهی به آمارهای جالب بین‌المللی تبلیغات بنری
● هزینه‌کرد تبلیغ‌دهندگان در بخش تبلیغات بنری در سال 2021 به 170 میلیون و 404 هزار دلار رسیده است.

● انتظار می‌رود که رقمی که برای این نوع تبلیغات صرف می‌شود طی دوره‌ 2021 تا 2025 رشد 6.14 درصدی داشته باشد و تا سال 2025 به 216 میلیون و 289 هزار دلار برسد.

● در مقام مقایسه در سطح جهانی بیشترین هزینه برای تبلیغات بنری در ایالات‌متحده صورت می‌گیرد که پیش‌بینی‌شده است این رقم در سال 2021 به 68 هزار 783 میلیون دلار برسد.

● بر اساس برآوردهای صورت گرفته، میانگین هزینه‌ تبلیغات بنری برای هر کاربر اینترنت در طول سال 2021 به رقمی حدود 35 دلار می‌رسد.
 
اگر به خلاقیت و تأثیرگذاری اهمیت می‌دهید
اگر می‌خواهید برای توسعه‌ی کسب‌وکارتان، آگاهی عمومی از برندتان را افزایش دهید، مشتریان جدیدی جذب کنید، به فروش بیشتر برسید و یا خدماتی را که ارائه می‌دهید به دیگران معرفی کنید، ولی به دنبال روشی مقرون‌به‌صرفه و در عین حال مؤثر هستید، ما استفاده از راهکار تبلیغات بنری گروه تبلیغات دیجیتال دیما را پیشنهاد می‌کنیم تا بتوانید بر اساس نیاز خود و با استفاده از راهنمایی کارشناسان خبره‌ گروه تبلیغات دیجیتال دیما یک کمپین تبلیغات بنری اجرا کنید. کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه‌ دیما می‌توانند به‌صورت سلف‌سرویس (بر روی پلتفرم برندهای دیما) و یا در قالب خدمات مدیریت‌شده توسط کمپین منیجرهای حرفه‌ای دیما اجرا شوند.

برای مشاوره‌ی رایگان با کارشناسان گروه تبلیغات دیجیتال دیما تماس بگیرید.



 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۱۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما