کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کلاهبرداری فروش خودرو در سایت‌های درج آگهی

پلیس , 6 بهمن 1400 ساعت 12:11

معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور از شناسایی و دستگیری متهم حرفه‌ای فعال در زمینه کلاهبرداری در بستر بازارهای آنلاین خبر داد.



آی‌تی‌من-  سرهنگ رامین پاشایی گفت: در پی ارجاع پرونده‌هایی به پلیس فتا یکی از استان‌های جنوبی کشور مبنی بر “ مشاهده آگهی در بازارهای آنلاین با موضوع فروش خودرو “ و به دنبال آن کلاهبرداری از قربانیان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: متهم پرونده که از مجرمان حرفه‌ای و تحت تعقیب سایر پلیس‌های تخصصی نیز بود، با معرفی خود تحت عنوان کارمند ارگان‌های دولتی و وکیل دادگستری اقدام به کلاهبرداری کلان از شهروندان تحت عنوان “ فروش خودرو” می‌کرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی‌ها و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا در نهایت متهم اصلی پرونده در یکی از شهرستان‌ها مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شد و در بازرسی از محل اختفای وی، ۵ دستگاه گوشی تلفن همراه مورد استفاده در فرآیند ارتکاب جرم کشف و ضبط شد و همچنین بر اساس بررسی‌های انجام شده تا کنون ۶۵ پرونده مرتبط با متهم در نقاط مختلف کشور شناسایی شده است.

معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور بیان داشت: برابر اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته از سوی واحدهای پلیس فتا استان‌ها، از ابتدای دی ماه سال جاری تعداد ۱۲  فقره کلاهبرداری رایانه ای در بستر بازارهای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی خارجی با ارزش ریالی قریب به ۴۸ میلیارد ریال شناسایی و منهدم شده‌اند که در این رابطه ۱۸ نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

پاشایی با بیان اینکه  مجرمان از بستر بازارهای آنلاین برای درج آگهی‌های جعلی به منظور فریب شهروندان و کلاهبرداری از آنها در قالب پرداخت کل مبلغ و یا بخشی از وجه تحت عنوان بیعانه استفاده می نمایند، به شهروندان توصیه کرد: قبل از ملاقات حضوری با فرد درج کننده آگهی و اطمینان از وجود کالا و صحت موضوع، به هیچ عنوان اقدام به واریز وجه به حساب‌های معرفی شده نکنند.

 


کد مطلب: 278134

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/278134/کلاهبرداری-فروش-خودرو-سایت-های-درج-آگهی

ITMen
  https://www.itmen.ir