۰
در نشست معاون وزیر نیرو با تشکل‌های تجدیدپذیر مطرح شد:

از ظرفیت رمزارزها برای نجات نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر استفاده شود

تاریخ انتشار
شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۳
از ظرفیت رمزارزها برای نجات نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر استفاده شود
از ظرفیت رمزارزها برای نجات نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر استفاده شود

آی‌تی‌من- در این نشست اکبر ادیب‌فر رئیس هیات مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: رمزارزها بازار خوبی برای نجات تجدیدپذیرهاست در حالی وزارت نیرو قبلاً با توسعه این حوزه مشکل داشت. وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز جدید صادر نمی‌کند؛ درخواست ما برگزاری نشست مشترک با ساتبا، وزارت صنعت و تشکل‌های فعال این حوزه جهت صدور جواز تأسیس برای دارندگان تأییدیه است.

ادیب‌فر پیشنهاد کرد: کارگروه مشترک رمز ارزها در ساتبا تشکیل شود تا در آنجا موضع‌های به‌صورت کارشناسی بررسی شود و راهکارهایی برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها ارائه شود.

محمود کمانی، رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) نیز درباره رمزارزها گفت: دستورالعملی صادرشده رمزارزهایی که مجوز دارند می‌توانند از برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر استفاده کنند. رمزارزهایی که مجوز ندارند هم در حال پیگیری است. آیین‌نامه در هیات دولت مطرح است و اخیراً نامه‌ای به وزارت صنعت ارسال‌شده تا مجوزهایی برای درخواست‌کننده تولید رمزارز صادر شود. به این صورت که فرد به ساتبا مراجعه کرده و طی توافقی تولید انرژی تجدیدپذیر معرفی شود و با معرفی‌نامه به وزارت صنعت برای درخواست مجوز مراجعه کنند. این مسیر در حال پیگیری است و بخش خصوصی هم می‌توانند پیشنهاد اصلاحی خود را درباره آیین‌نامه مکتوب ارسال کنند.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۱۵۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما