کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سال قبل رخ داد

فروش یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون گوشی در دنیا

11 بهمن 1400 ساعت 14:59

فروش سالانه گوشی‌های هوشمند در سطح جهان طی سال گذشته با وجود پاندمی‌ و کمبود جهانی تراشه، چهار درصد رشد کرد و به یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون دستگاه رسید.



آی‌تی‌من- بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ، بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ برای نخستین بار در چهار سال گذشته رشد کرد اما شمار دستگاه‌هایی که به فروش رفتند، پایینتر از سطح پیش از شیوع پاندمی‌کووید-۱۹ ماند.

در سال ۲۰۱۷ سازندگان گوشی‌های هوشمند یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون دستگاه فروختند و آمار فروش پس از آن در فاصله سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ هر سال کاهش پیدا کرد. اما در سال ۲۰۲۱ میزان فروش چهار درصد رشد داشت و به یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون دستگاه رسید.

رشد فروش در آمریکا تحت تاثیر تقاضا برای گوشی‌های سری ۱۲ آیفون بود که مجهز به فناوری ۵G بودند.  هند شاهد نرخ تعویض بالاتر گوشی‌ها به دلیل در دسترس بودن بهتر و همچنین گزینه‌های مالی جذاب‌تر برای خرید گوشی‌های میان رده تا گران قیمت‌تر بود.

کانترپوینت ریسرچ هفته گذشته اعلام کرد فروش تلفن هوشمند در چین بر مبنای سال به سال دو درصد کاهش یافت که دلایل متعددی شامل کمبود جهانی قطعات و نیمه رسانها و محدود شدن توانایی تولید سازندگان گوشی بود. سینگ والیا گفت: اگر کمبود قطعات وجود نداشت، بهبود فروش بازار تلفن هوشمند می‌توانست بهتر باشد. برندهای بزرگ بهتر توانستند کمبود قطعات را مدیریت کنند و بنابراین موفق شدند سهم بزرگتری از بازار کسب کنند.

سامسونگ با وجود این که کارخانه‌های ویتنام به دلیل قرنطینه‌های کرونایی برای مدتی تعطیل شدند اما بالاترین حجم فروش را داشت و موقعیت خود به عنوان بزرگترین سازنده گوشی در جهان را حفظ کرد. این شرکت کره جنوبی حدود ۲۷۱ میلیون دستگاه تلفن هوشمند در سال ۲۰۲۱ فروخت که رشد سالانه شش درصدی را نشان داد.

اپل که سهم بازار بزرگی را در سه ماهه گذشته در بازار چین گزارش کرد، شاهد رشد ۱۸ درصدی فروش جهانی گوشی‌های خود بر مبنای سال به سال بود و عملکرد قوی سری ۱۲ آیفون کمک کرد سال میلادی گذشته ۲۳۷.۹ میلیون دستگاه فروش داشته باشد. 

فروش جهانی شرکت شیائومی‌در سال ۲۰۲۱ بر مبنای سالانه ۳۱ درصد رشد کرد و به ۱۹۰ میلیون دستگاه رسید.  برندهای Oppo و Vivo چین هم سال گذشته رشد دو رقمی‌داشتند و به ترتیب ۱۴۳.۲ میلیون و ۱۳۱.۳ میلیون دستگاه فروختند.
 


کد مطلب: 278175

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/278175/فروش-یک-میلیارد-۳۹۰-میلیون-گوشی-دنیا

ITMen
  https://www.itmen.ir