کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روسیه نقشه راه قانونمندسازی رمزارزها را ارایه کرد

مهر , 13 بهمن 1400 ساعت 14:52

مقامات روسیه یک نقشه راه برای محدودیت‌های رمزارزها ارائه کرده‌اند. البته این طرح ممنوعیت کامل تجارت رمزارز و استخراج آن توسط بانک مرکزی کشور نیست.



آی‌تی‌من-  سیاستمداران پیش از این خواهان تغییر رویه بانک مرکزی شده بودند که پیشنهاد کرده بود تجارت رمزارزها و استخراج آنها در روسیه محدود شود زیرا نگرانی‌هایی درباره بی ثباتی مالی همراه دارند.
در همین راستا ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه از دست اندرکاران خواسته در این باره به توافق برسند و یک گروه کاری شامل وزارتخانه‌های دارایی، اقتصاد، دیجیتال و وزارت کشور، سرویس امنیتی FSB و بانک مرکزی روی چنین طرحی کار می‌کنند.

دیمیتری چرنیشکو معاون نخست وزیر این طرح را امضا کرده است. در این طرح آمده است: متذکر می‌شویم موارد ذکر شده در نقاط نقشه راه به طور کامل توسط همه آژانس‌ها به استثنای بانک روسیه پشتیبانی می‌شود.

بانک روسیه نیز اعلام کرد با پیش نویس این طرح آشنایی دارد. در بیانیه آن آمده است: به اعتقاد ما آماده سازی یک قانون فدرال، وضع ممنوعیتی بر صدور و گردش رمزارز‌های خصوصی در روسیه و همچنین تعیین مسئولیت نقض این محدودیت‌ها لازم است.

الیزاوتا دانیلوا رییس بخش ثبات مالی بانک مرکزی نیز در این باره گفت: ما تصمیمی‌برای ممنوعیت مالکیت رمزارزها نداریم.

براساس پیشنهاد این گروه کاری خرید و فروش ارزهای دیجیتال منحصراً توسط سازمان‌های بانکی روسیه ارائه می‌شود. همچنین فرایندهای خاصی برای مسدود سازی صرافی‌های رمزارز خارجی برای ارائه سرویس به کاربران در روسیه پیشنهاد شده اما طبق آن پلتفرم‌های خارجی می‌توانند اجازه فعالیت در کشور را دریافت کنند.

از سوی دیگر بانک مرکزی روسیه همچنان مخالف استخراج رمزارز است زیرا رایانه‌های قدرتمند برای اتصال به یک شبکه جهانی و حل کردن معماهای پیچیده ریاضی با یکدیگر رقابت می‌کنند. این امر به مصرف بیش از حد انرژی منجر می‌شود و به محیط زیست آسیب می‌زند.
 


کد مطلب: 278195

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/278195/روسیه-نقشه-راه-قانونمندسازی-رمزارزها-ارایه

ITMen
  https://www.itmen.ir