کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگرانی FBI از حمله سایبری به ورزشکاران آمریکا در چین

13 بهمن 1400 ساعت 14:57

پلیس فدرال آمریکا اف‌بی‌آی از ورزشکاران این کشور خواسته تا در بازی‌های المپیک زمستانی پکن وسایل شخصی خود و به خصوص لپ‌تاپ و گوشی‌هایشان را به همراه نبرند.



آی‌تی‌من-  اف بی آی در اطلاعیه ای که روز دوشنبه منتشر کرد، به ورزشکاران المپیکی خود در مورد آوردن دستگاه‌های الکترونیکی شخصی به بازی‌های المپیک زمستانی پکن 2022 و پارالمپیک مارس 2022 هشدار داد.

صدور این اطلاعیه موجب نگرانی‌های جدی در مورد احتمال وقوع حملات سایبری در جریان این رویداد شده و رسانه‌های آمریکایی بر همین مبنا جنگ روانی تازه ای را بر علیه چین به راه‌انداخته‌اند. اف بی آی مدعی شده نهادهای مرتبط با این بازی‌ها باید برای «گستره وسیعی از فعالیت‌های سایبری برای مختل کردن این رویدادها» از جمله حملات انکار سرویس توزیع‌شده  یا DDoS، انتشار باج‌افزار، بدافزار، مهندسی اجتماعی، سرقت داده یا نشت اطلاعات آماده شوند. کمپین‌های فیشینگ، کمپین‌های نشر اطلاعات نادرست یا تهدیدهای خودی.هم از جمله تهدیدهایی است که اف بی آی به آنها اشاره کرده است.از نظر اف بی آی  هدف از این حملات “مسدود کردن یا مختل کردن پخش زنده رویداد، سرقت یا افشای اطلاعات حساس، یا تحت تاثیر قرار دادن زیرساخت‌های دیجیتال عمومی ‌یا خصوصی حامی‌بازی‌های المپیک است.»

علاوه بر این، اف بی آی به شرکت کنندگان و مسافران المپیک در مورد تهدیدات بالقوه مرتبط با برنامه‌های تلفن همراه که توسط فروشندگان نامعتبر عرضه شده‌اند هشدار داده و افزوده که دانلود و استفاده از برنامه‌های مذکور، از جمله برنامه‌های مورد نیاز برای شرکت یا اقامت در کشور چین، می‌تواند به بازیگران سایبری فرصت دهد تا اطلاعات شخصی افراد را سرقت کنند. در نهایت اف بی آی هشدار داده که ورزشکاران و مسافران هنگام حضور در بازی‌ها تلفن‌های همراه شخصی خود را در خانه نگه دارند و از تلفن‌های موقت استفاده کنند. کمیته‌های ملی المپیک در برخی از کشورهای غربی نیز به ورزشکاران خود توصیه می‌کنند برای حفظ امنیت سایبری وسایل شخصی خود را در خانه بگذارند یا از تلفن‌های موقت استفاده کنند. در نهایت اف بی آی تصریح کرده که تا به امروز از هیچ تهدید سایبری خاصی علیه المپیک آگاه نشده، اما شرکای خود را تشویق می‌کند که هوشیار بمانند و بهترین شیوه‌ها را در شبکه و محیط‌های دیجیتال خود برای حفظ امنیت در پیش بگیرند.
 


کد مطلب: 278197

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/278197/نگرانی-fbi-حمله-سایبری-ورزشکاران-آمریکا-چین

ITMen
  https://www.itmen.ir