کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هم‌زمان با آغاز فعالیت به عنوان پلتفرم

اپلیکیشن «آی‌قصه» برای نابینایان مناسب‌سازی شد

16 بهمن 1400 ساعت 11:54

مولف : ایمان بیک

شرکت دنیای کودکان آی‌قصه، پنج‌شنبه گذشته با برگزاری مراسمی با عنوان «چگونه کودکان خاص را وارد قصه کنیم»، از نسخه مناسب‌سازی شده اپلیکیشن اندروید «آی‌قصه» برای نابینایان رونمایی کرد.



آی‌تی‌من-  آی‌قصه که استارتاپ تولیدکننده انواع قصه و لالایی و کتاب کودک و نوجوان است، در این مراسم، از نسخه مناسب‌سازی شده اپلیکیشن خود برای افراد نابینا رونمایی کرد.

امین نوبهار، مدیر اجرایی آی‌قصه در این رویداد با بیان اینکه شرکت دنیای کودکان آی‌قصه در سال 1397 با هدف ساخت قصه استاندارد فارسی آغاز به کار کرد، گفت: منظور از قصه استاندارد، قصه‌ای است که قابل پخش در سطح جهانی و خالی از کلیشه‌های منفی باشد.

وی همچنین با بیان اینکه از امروز اپلیکیشن آی‌قصه به عنوان پلتفرم فعالیت می‌کند، افزود: از این پس، ناشران، قصه‌گوها و تصویرگران غیر همکار نیز می‌توانند تولیدات خود را روی این پلتفرم منتشر کنند.

نوبهار با بیان اینکه اپلیکیشن آی‌قصه روی 150 هزار دستگاه اندرویدی نصب شده و وب اپلیکیشن آن هم برای کاربران آی‌او‌اس در دسترس است، گفت: آی‌قصه تا کنون حدود 500 قصه تولید کرده که این قصه‌ها بیش از 10 میلیون دقیقه در اپلیکیشن شنیده شده و قصه‌های آن 1.7 میلیون بار در کست باکس دانلود شده است.

پوریا عالمی، هم‌بنیانگذار و سردبیر آی‌قصه نیز در ادامه این برنامه  با بیان اینکه از 8 میلیارد جمعیت جهان، یک میلیارد نفر دارای معلولیت هستند، گفت: از هر 20 کودک، یک نفر دارای نوعی از معلولیت است.
وی با بیان اینکه هر نوع معلولیت، ایجاد محدودیت می‌کند و افراد را در اقلیت قرار می‌دهد، به تشریح انواع تبعیض در قبال افراد دارای معلولیت پرداخت.

عالمی با بیان اینکه باید افراد دارای معلولیت را به زندگی دعوت کرد، گفت: هر مشکلی را پیش از آنکه به وسیله سیاست یا اقتصاد حل شود، می‌توان با قصه و ادبیات حل کرد. بنابراین باید قصه افراد دارای معلولیت را گفت. 

گفتنی است که در ادامه این رویداد، لاله زارعی، مشاور محصول آی‌قصه به تشریح فرایند مناسب‌سازی اپلیکیشن برای نابینایان پرداخت. 

در ادامه نیز پنلی با حضور وحید رجبلو، بنیان‌گذار استارت‌آپ توانیتو، ابوذر سمیعی فعال حوزه معلولان، فریدون عموزاده خلیلی نویسنده حوزه کودک و نوجوان و پوریا عالمی برگزار و درباره راهکارهای وارد کردن افراد دارای معلولیت به قصه‌ها بحث‌ و گفت‌وگو شد.
 


کد مطلب: 278204

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/278204/اپلیکیشن-آی-قصه-نابینایان-مناسب-سازی

ITMen
  https://www.itmen.ir