کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در بیانیه‌ای مشترک اعلام شد:

همکاری چین و روسیه در زمینه حکمرانی اینترنت

مهر , 20 بهمن 1400 ساعت 14:01

مسکو و پکن طی بیانیه‌ای مشترک، بار دیگر بر آمادگی خود برای تعمیق همکاری در زمینه امنیت بین‌المللی اطلاعات تاکید کردند.



آی‌تی‌من- کشورهای چین و روسیه، طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که در پی جهانی سازی فرایند حکمرانی اینترنت و حقوق برابر کشورها در تنظیم وب جهانی هستند. بر اساس این بیانیه مشترک دولت‌های فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین، معتقدند که روابط بین الملل در حال ورود به عصری جدید و مبتنی بر حکمرانی فضای مجازی است.

از همین رو و بر اساس بیانیه یاد شده، طرفین اعلام کردند که از جهانی‌سازی حکمرانی اینترنت و حقوق برابر برای تحقق این حکمرانی، حمایت می‌کنند و هرگونه تلاش برای محدود کردن حق حاکمیت خود برای تنظیم بخش‌های ملی اینترنت و تضمین امنیت آن را غیرقابل قبول می‌دانند. آنها همچنین تمایل خود برای مشارکت بیشتر در اتحادیه بین‌المللی مخابرات را نیز رسماً اعلام کردند.

مسکو و پکن همچنین اعلام کردند که قصد دارند، همکاری‌های دوجانبه در زمینه امنیت اطلاعات بین المللی را بر اساس توافقنامه دو جانبه سال ۲۰۱۵ خود، تعمیق کنند. برای این منظور، طرفین توافق کرده‌اند که در آینده نزدیک طرحی برای همکاری بین روسیه و چین در این زمینه تنظیم شود.

طرفین همچنین حمایت خود را از مذاکرات درباره تدوین کنوانسیون بین المللی مقابله با جرایم سایبری را نیز اعلام کردند.

تشکیل یک گروه کاری مشترک در سازمان ملل متحد برای بررسی مسائل امنیتی در زمینه فناوری اطلاعات نیز از دیگر پیشنهادات دو کشور به شمار می‌رود. آن‌ها همچنین تاکید کردند که جامعه بین المللی باید هنجارهایی را برای رفتار دولت‌ها در حوزه سایبری ایجاد کند.

انتشار رسمی ‌این بیانیه مشترک به سفر روز جمعه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به چین و دیدار وی با شی جین پینگ رئیس جمهور کشور چین، باز می‌گردد.


کد مطلب: 278254

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/278254/همکاری-چین-روسیه-زمینه-حکمرانی-اینترنت

ITMen
  https://www.itmen.ir