۰
با کمرنگ شدن جایگاه هواوی

شیائومی با اپل و سامسونگ سرشاخ می‌شود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۷
شیائومی با اپل و سامسونگ سرشاخ می‌شود
شیائومی با اپل و سامسونگ سرشاخ می‌شود

آی‌تی‌من- سامسونگ دو روز پیش از پرچمداران جدیدش رونمایی کرد و اپل نیز که چند ماه پیش سری گوشی‌های آیفون ۱۳ را راهی بازار کرده، تقریبا رقیبی در بازار گوشی‌های بالا رده ندارند؛ بر این اساس شیائومی که سال‌هاست از هر تلاشی برای رقابت با این دو غول بزرگ دنیای موبایل کوتاهی نکرده، قصد دارد رقیب تازه‌ای به بازار عرضه کند.

گوشی‌های پرچمدار اپل و سامسونگ واقعا قیمت بالایی دارند و برخلاف چند سال پیش که خرید گوشی‌های پرچمدار با قیمت مناسب ممکن بود، حالا غیرممکن است، بر این اساس تنها برگ برنده شیائومی برای رقابت با سری پرچمداران سامسونگ و اپل، قیمت خواهد بود. بر این اساس موسس و مدیرعامل شیائومی در شبکه اجتماعی ویبو اعلام کرد که این شرکت به‌طور خاص تمرکز خود را روی تولید گوشی‌های رده بالای بازار خواهد گذاشت تا به شکل مستقیم با اپل وارد رقابت شود.  یکی دیگر از نقاط قوت شیائومی در شرایط حال حاضر بازار، کمرنگ شدن فعالیت هواوی است و به نظر می‌رسد که شیائومی قصد دارد از این فرصت استفاده کرده و جای خالی هواوی را پر کند. 

مدیرعامل شیائومی اعلام کرده است که درصددند ظرف مدت 3 سال به بزرگ‌ترین برند بازار موبایل تبدیل شوند.

به گفته مدیرعامل این کمپانی چینی، شیائومی می‌خواهد با تمام توان از لحاظ کیفیت محصول و تجربه مقابل اپل قرار بگیرد و طی سه سال آینده به بزرگ‌ترین برند گوشی‌های بالارده چین تبدیل شود.

البته وی معتقد است که رقابت با اپل در بازار گوشی‌های بالارده مانند نبردی برای مرگ و زندگی است که شیائومی باید بر آن غلبه کند.

اپل در فصل چهارم 2021 با پشت سر گذاشتن ویوو برای اولین بار در شش سال اخیر به برترین برند موبایل بازار چین تبدیل شد. این شرکت با تصاحب سهم بازار هواوی که از زمان آغاز تحریم‌ها شرایط خوبی نداشته، توانست به این موفقیت دست پیدا کند.

شیائومی هم مثل خیلی از شرکت‌ها در طول دو سال اخیر با مشکلات زنجیره تامین روبه‌رو بوده و همین مساله جلوی رشد و توسعه آن را گرفته است. با این حال، این غول چینی در فصل دوم 2021 برای یک بازه زمانی کوتاه توانست برای اولین بار بیشتر از اپل گوشی بفروشد.

شیائومی ظاهرا می‌خواهد با ایجاد تمایز هرچه بیشتر میان خود و سایر برندهای چینی جایگاه اپل را به چالش بکشد. این شرکت قصد دارد در سه سال آینده 20 هزار فروشگاه فیزیکی جدید در چین افتتاح کند.

آن‌ها همچنین ظرف پنج سال آینده حدود 16 میلیارد دلار در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری خواهند کرد. این در حالی است که شیائومی از ابتدا تمرکز و فعالیت خود را روی فروش اینترنتی گذاشته بود اما ظاهرا بعد از سال‌ها ورود به بازار، متوجه شد که تنها فروش اینترنتی نمی‌تواند موفقیت این برند را رقم بزند و سال‌هاست که شاهد راه‌اندازی فروشگاه‌های بسیاری در مناطق مختلف دنیا هستیم.
 
کد مطلب : ۲۷۸۲۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما