کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فیس‌بوک خروج از اروپا را تکذیب کرد

مهر , 24 بهمن 1400 ساعت 16:47

شرکت متا با انتشار یک پست وبلاگی اعلام کرد هیچ تمایلی به قطع سرویس‌هایش در اروپا ندارد.



آی‌تی‌من- این در حالی است که طی روزهای گذشته برخی رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر تهدید فیس بوک و اینستاگرام از این منطقه کرده بودند. در این گزارش‌ها دلیل این امر نیز مشخص نبودن توافقنامه میان آمریکا و اتحادیه اروپا برای جایگزین کردن توافقنامه پیشین حریم خصوصی میان شان بود.

تهدید متا به ترک اتحادیه اروپا در آخرین گزارش درآمد این شرکت رصد شده بود. در اسناد مذکور آمده بود اگر آمریکا و اتحادیه اروپا به توافقنامه جدیدی برای انتقال داده دست نیابند احتمالاً این شرکت نمی‌تواند برخی از مهم ترین محصولات و سرویس‌هایش مانند فیس بوک و اینستاگرام را در اروپا ارائه کند.

البته متا در پست وبلاگی جدید خود هشدار مشابهی را نیز منتشر کرده اما در آن نامی‌از فیس بوک و اینستاگرام وجود ندارد.

بیم‌های اصلی متا درباره آینده اش در قاره اروپا توافقنامه‌های بندرگاه امن(Safe Harbour) و حامی‌حریم خصوصی(Privacy Shield) است که هر دو آنها طی سال‌های اخیر توسط دیوان دادگستری اروپا لغو شده‌اند زیرا نگرانی‌هایی درباره وضعیت داده‌های شهروندان اروپایی در سرورهای آمریکایی وجود دارد. همانطور که متا اشاره کرده، این تنها شرکتی نیست که به دلایل گفته شده با عدم قطعیت روبه‌رو است. همچنین این شرکت در بخشی از پست وبلاگی خود اظهار می‌کند حداقل ۷۰ شرکت دیگر نیز درباره این چالش اظهار نگرانی کرده‌اند.

در این پست آمده است: ما خواهان حفاظت از حقوق بنیادین کاربران اتحادیه اروپا هستیم و می‌خواهیم اینترنت همانند گذشت بدون هیچ اختلالی در زمینه همخوانی با قوانین به فعالیت خود ادامه دهد اما در مرزهای کشورها محدود نشود.

این در حالی است که به نظر می‌رسد قانونگذاران اروپایی از چشم انداز خروج متا از اتحادیه اروپا استقبال کرده‌اند. برونو لو ماری وزیر اقتصاد فرانسه در پاسخ به سوالی درباره امکان خروج فیس بوک و اینستاگرام از منطقه گفت: من تایید می‌کنم زندگی بدون فیس بوک خوب است و ما بدون آن خیلی خوب زندگی خواهیم کرد. شرکت‌های بزرگ دیجیتالی باید درک کنند قاره اروپا در برابر قدرت حاکمیت خود مقاومت کرده و بر آن تاکید دارد.
 


کد مطلب: 278280

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/278280/فیس-بوک-خروج-اروپا-تکذیب

ITMen
  https://www.itmen.ir