۰
تشدید اختلافات نصر و اتحادیه فناوران

یکی از شرکت‌های عضو نصر تهران پلمب شد

تاریخ انتشار
شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۱
یکی از شرکت‌های عضو نصر تهران پلمب شد
یکی از شرکت‌های عضو نصر تهران پلمب شد

آی‌تی‌من-  دور اخیر اختلاف نظر این دو نهاد صنفی، یعنی اتحادیه فناوران رایانه استان تهران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، به شهریورماه برمی‌گردد. زمانی که دو طرف جلسه‌ای برگزار و به گفته مدیران نصر تهران، توافق کردند که اتحادیه از ارسال اخطاریه پلمب برای شرکت‌های دارای مجوز از سازمان نصر خودداری کند.

اما در آبان ماه امسال، مجددا اخطاریه‌های اتحادیه برای تعدادی از شرکت‌های عضو نصر از جمله شرکت‌های بزرگی مانند رمیس و آسیاتک ارسال شد. 

در پی این اقدامات، سازمان نصر موضوع را به نهادهای بالاتر کشاند و از جمله شکایتی در هیات عالی نظارت بر اصناف طرح و موضوع با مسوولان امنیتی در وزارت کشور نیز مطرح شد.

اما شکست نصر تهران در پرونده طرح شده و رای هیات عالی نظارت بر اصناف به سود اتحادیه فناوران، همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، موجب شده که اتحادیه نیز با خیال آسوده‌تر، ارسال اخطاریه را برای شرکت‌ها از سر بگیرد. 

حالا سازمان نظام صنفی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که علی‌رغم پیگیری‌های گسترده‌ این سازمان مبنی بر توقف ارسال اخطاریه‌های پلمب از سوی اتحادیه فناوران رایانه‌، امروز (چهارشنبه 4 اسفندماه) یکی از شرکت‌های عضو این سازمان به درخواست اتحادیه‌ مذکور و توسط پلیس اماکن پلمب شده است.

در اطلاعیه نصر تهران آمده است: «چند ماهی می‌شود که بلوای ارسال اخطاریه‌های پلمب از سوی اتحادیه‌ فناوران رایانه برای کسب و کارهای عضو سازمان نصر تهران برپا شده است.

تاجایی که 17 شهریور ماه 1400 در دیدار میان نماینگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و اعضای هیأت مدیره‌ اتحادیه‌ی فناوران رایانه تفاهم شد که ارسال اخطاریه‌های پلمب به شرکت‌های عضو نصر تهران، مگر شرکت‌هایی که شاکی خصوصی دارند متوقف شده و ارسال اخطاریه‌های پلمب به شرکت‌هایی که شاکی خصوصی دارند، از طریق مکاتبه با دبیرخانه‌ نصر تهران انجام شود.

این تفاهم با خلف وعده‌ اتحادیه همراه شد؛ به‌طوری‌که تاکنون، 12 اخطاریه‌ پلمب برای شرکت‌های عضو نصر تهران به ویژه شرکت‌های فعال در حوزه B2B و B2G ارسال شده است.

در پی ادامه‌ روند ارسال اخطاریه‌ها از سوی اتحادیه‌ مذکور، نصر تهران این موضوع را به صورت قانونی دنبال کرد و طی جلسه‌ای که در تاریخ اول آذر 1400 در دفتر بازرسی استانداری تهران با حضور نماینده‌ استاندار، رئیس اتحادیه و نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار شد، به اتحادیه ابلاغ شد که تا پایان سال 1400 به هیچ وجه حق پلمب کسب‌وکارهای عضو نصر تهران را ندارد.

با این حال بعد از این جلسه نیز ارسال اخطاریه‌های پلمب ادامه یافت و از تاریخ 17 آذر سال جاری تا کنون، پنج اخطاریه برای شرکت‌های عضو نصر تهران ارسال شد.

گرچه متاسفانه عهدشکنی نسبت به تفاهم انجام شده در محل استانداری از ارسال اخطاریه هم فراتر رفت و امروز، چهارشنبه، چهارم اسفند 1400، شرکت پرسیس فناوران کیمیا که عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران است، به درخواست اتحادیه‌ فناوران رایانه و توسط پلیس اماکن پلمب شد.

این پلمب در حالی انجام شده است که چندین بار رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در مکاتبه با مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری خواستار رسیدگی به این موضوع شده است.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران ضمن ابراز تاسف از برخورد صورت گرفته اعلام می‌کند که در روزگار همه‌گیری ویروس کرونا که بسیاری از مشاغل بیش از گذشته آسیب‌پذیر شده در معرض نابودی قرار گرفته‌اند، رفتارهای تهدیدآمیز برخی از نهادها خارج از چهارچوب اقتصاد دیجتال تلقی می‌شود.

حمایت از کسب‌وکارها یکی از وظایف ذاتی تشکل‌های صنفی است و طبیعتا سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نیز علاوه بر حمایت از کسب و کارهای تهدیدشده، تا حصول نتیجه‌ نهایی در اینباره موضوع را به صورت قانونی دنبال خواهد کرد.»

مسوولان سازمان نصر تهران مدعی هستند که اتحادیه بر خلاف دستور مشخص مسوولان استانداری و توافقات انجام شده عمل کرده است.

تا کنون واکنش مشخصی از سوی نصر تهران به این اقدام اتحادیه دیده نشده، اما شنیده‌ها حاکی است که مسوولان این سازمان در حال پیگیری حقوقی موضوع هستند.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۳۶۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما