۰
رییس فراکسیون راهبردی مجلس:

افزایش حق‌السهم اپراتورها در بودجه در راستای حمایت از آنهاست

تاریخ انتشار
شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۳
افزایش حق‌السهم اپراتورها در بودجه در راستای حمایت از آنهاست
افزایش حق‌السهم اپراتورها در بودجه در راستای حمایت از آنهاست

آی‌تی‌من-  محمدرضا میرتاج‌الدینی با اشاره به اینکه در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ پیشنهادی برای اصلاح بند (ی) تبصره ۶ ارائه کردیم که به تصویب نمایندگان رسید، گفت: بر اساس این مصوبه، حق الامتیاز و حق السهم کارورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی دارای پروانه تلفن همراه که دارای شبکه نهایی دسترسی هستند، به میزان ۲ درصد افزایش یافته و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۳۰۴۰۴ نزد خزانه داری کل کشور واریز می‌شود. این موضوع کمک شایانی به ارائه دهندگان خدمات ارتباطی ثابت و اینترنتی خرد خواهد کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد: توسعه زیرساخت ارتباطی کشور و در رأس آن فیبر نوری و زیرساخت اینترنت ثابت به منابع درآمدی نیاز دارد. هیچ منبع درآمدی بهتر از درآمد مازاد خود اپراتورها نیست و نباید از مردم در جای دیگری پول بگیریم و برای توسعه زیرساخت استفاده کنیم. بنابراین در این رابطه کار کارشناسی گسترده‌ای از سوی کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات فراکسیون راهبردی مجلس با حضور نمایندگان اعضای هیات مدیره نظام صنفی ایران، سندیکای تولیدکنندگان مخابرات، مدیران کسب و کارهای دیجیتال، نمایندگان بانک مرکزی، وزارت صنعت معدن و تجارت و نیز مدیران اپراتورهای پستی و دفاتر پیشخوان صورت گرفت.

وی ادامه داد: بستر اینترنت در کشور به پهنای باند تلفن سیار وابسته است و در حال حاضر ۱۰۰ میلیون نفر مشترک تلفن سیار داریم که ضریب نفوذ آن‌ها ۱۲۰ درصد است، در قبال آن، پهنای باند اینترنت خانگی ثابت ۹ میلیون مشترک دارد و ضریب نفوذ آن بسیار پایین و حدود ۳۰ درصد است. رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق برنامه‌های توسعه‌ای، مشترکان اینترنت خانگی ثابت باید به ۲۰ میلیون نفر برسند و در عین حال ۹ میلیون نفری که هم اکنون از اینترنت خانگی استفاده می‌کنند، با روش‌های سیمی و مسی متصل می‌شوند که باید از مزیت فیبر نوری تبدیل بهره‌مند شوند چرا که آینده اینترنت به فیبرنوری وابسته خواهد بود.

در ادامه، سهیل یحیی زاده، رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات فراکسیون راهبردی نیز در رابطه با اصلاح بخش دوم بند (ی) تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، تصریح کرد: با اصلاح این تبصره، اپراتورهای ثابت و شرکت‌های کارآفرین فعال در حوزه خدمات مخابراتی که دسترسی نهایی ندارند و شرکت خرد به شمار می‌روند و نیاز است که مورد حمایت قرار گیرند، از شمول افزایش ۲ درصدی حق الامتیاز و حق السهم کارورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی خارج می‌شوند.

وی افزود: بنابراین صرفاً ارائه دهندگان خدمات مخابراتی که دارای پروانه تلفن سیار هستند و شبکه دسترسی نهایی دارند، مشمول افزایش ۲ درصدی حق الامتیاز و حق السهم کارورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی خواهند شد.

یحیی زاده با بیان اینکه اصلاح بخش دوم بند (ی) تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، یکی از مهم‌ترین تبصره‌ها در لایحه بودجه برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های وزارت ارتباطات حذف یا اصلاح این تبصره بود و اگر می‌خواهیم شبکه ملی اطلاعات را تقویت کنیم، باید زیرساخت فیبر نوری را در کشور گسترش دهیم و درآمد حاصل از این بخش برای حمایت از زیرساخت‌های فیبر نوری خواهد بود و پیام بسیار مثبتی برای فعالان اینترنت و فاوا دارد.

 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۳۶۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما