کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بایدن خواستار حفاظت از کودکان در فضای مجازی شد

مهر , 14 اسفند 1400 ساعت 15:55

جو بایدن رییس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی سالانه وضعیت کشور از کنگره خواست با وضع قوانین جدید ایمنی کودکان در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام را ارتقا دهند.



آی‌تی‌من- این نخستین باری است که بایدن خواستار وضع چنین قوانینی شده و کاخ سفید تصمیم دارد درخواست‌هایی برای تامین بودجه برای مطالعه و ارتقای ایمنی کودکان در فضای آنلاین اختصاص دهد.

بایدن به طور خاص از کنگره خواست قوانین حریم خصوصی سختگیرانه تری در خصوص کودکان در شبکه‌های اجتماعی وضع و تبلیغات هدفمند برای آنها را منع کند و از سوی دیگر به شبکه‌های اجتماعی فشار بیاورد تا محصولات شان را از پایه با توجه به ایمنی کودکان توسعه دهند.

درحقیقت کاخ سفید قبل از سخنرانی بایدن گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد دولت آمریکا الگوریتم‌های شبکه اجتماعی را هدف گرفته که به طور تبعیض آمیز کودکان و به خصوص اقلیت‌ها را هدف می‌گیرد.

بایدن در سخنرانی اش گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده تا قابلیت‌های حریم خصوصی را تقویت و تبلیغات هدفمند برای کودکان محدود شود. شرکت‌های فناوری ملزم شوند جمع آوری اطلاعات خصوصی کودکان را متوقف کنند.

رییس جمهور آمریکا اعلام کرد در بودجه ۲۰۲۳ میلادی خواستار تخصیص ۵ میلیون دلار برای تحقیق درباره آسیب شبکه‌های اجتماعی به سلامت ذهنی کاربران و همچنین اقداماتی شده که دولت برای مقابله با این آسیب‌ها می‌تواند انجام دهد.

علاوه برآن وزارت بهداشت و خدمات انسانی «یک مرکز ملی تعالی در سانه‌های اجتماعی و بیماری‌های روانی» در سال آینده راه‌‌اندازی می‌کند.
 


کد مطلب: 278406

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/278406/بایدن-خواستار-حفاظت-کودکان-فضای-مجازی

ITMen
  https://www.itmen.ir