کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا سامسونگ عملکرد گوشی‌های گلکسی را محدود کرده است؟

16 اسفند 1400 ساعت 16:42

شرکت سامسونگ الکترونیکس حالا متهم به کاهش عمدی عملکرد گوشی‌های هوشمند گلکسی خود شده
است.



آی‌تی‌من- با توجه به گزارش‌ها، گوشی‌های سامسونگ هنگام اجرای برنامه‌های بنچمارک، قدرت بیشتری ارایه می‌دهند، این در حالی است که هنگام انجام بازی، عملکرد بازی به شدت افت می‌کند.
طی چند روز گذشته اتهاماتی مبنی بر محدود کردن عملکرد گوشی‌های هوشمند سامسونگ به گوش می‌رسید. با توجه به گزارش‌های متعدد، گوشی‌های این برند کره‌ای زمانی که برنامه‌های خاصی باز هستند، قدرت چیپست را کاهش می‌دهد، به‌طوری‌که بازی‌های موبایلی با این کاهش سرعت روبه‌رو هستند.

از سوی دیگر، سامسونگ به SoC گوشی‌های هوشمند خود اجازه می‌دهد تا زمانی که یک برنامه بنچمارک باز است، تمام توان موجود را ارایه دهد. بسیاری از کاربران اینترنت در واقع متوجه شده‌اند که برای دستیابی به عملکرد بهتر کافی است نام یک بازی را به نام یک برنامه بنچمارک تغییر دهند تا سرعت و عملکرد دستگاه افزایش پیدا کند.

به عنوان مثال، افراد حاضر در انجمن مشتری کره جنوبی با تغییر نام بازی به "Geekbench" متوجه افزایش عملکرد هنگام بازی Genshin Impact شدند.

ظاهرا سامسونگ قابلیتی را در میان‌افزار پوششی خود تعبیه کرده است تا هنگام باز کردن برخی از برنامه‌های اندرویدی، عملکرد را کاهش دهد. در توییتر، یک کاربر کره جنوبی ادعا کرده که بیش از ۱۰هزار برنامه تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. انجمن Clien برای ارایه لیست کامل برنامه‌های محدود شده، کد گوشی‌ها را مورد بررسی قرار داده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سامسونگ اپلیکیشنی به نام GOS ایجاد کرد و از آن برای محدود کردن عملکرد بازی، استفاده و تجربه بازی را به مراتب بدتر کرده است. با این حال، طبق آنچه امروز جامعه کره‌ای دریافته است، سامسونگ تایید کرد که محدودیت‌های عملکردی را برای بیش از ۱۰هزار اپلیکیشن تعیین کرده است. 

بر اساس اطلاعاتی که کاربر اینترنتی و وبلاگ‌ کره جنوبی ناوور به دست آورده است، به نظر می‌رسد سامسونگ در تلاش است تا این مشکل را حل کند. این وبلاگ ادعا می‌کند که سازنده باید در آینده نزدیک به طور رسمی در مورد این موضوع صحبت کند.

البته این اولین بار نیست که یک سازنده عملکرد گوشی‌های خود را محدود می‌کند؛ سال گذشته، OnePlus اعتراف کرد که قدرت تلفن‌های خود را برای حفظ عمر باتری محدود کرده است.
 


کد مطلب: 278434

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/278434/آیا-سامسونگ-عملکرد-گوشی-های-گلکسی-محدود-کرده

ITMen
  https://www.itmen.ir