کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاهش قیمت گلکسی اس 22 سامسونگ

ايسنا , 22 فروردين 1401 ساعت 10:45

گوشی گلکسی اس ۲۲ سامسونگ الکترونیکس تحت تاثیر گزارش‌هایی که درباره مشکلات عملکرد این مدل منتشر شده است، درست چند هفته پس از عرضه به بازار، قیمتش در کره جنوبی نصف
شده است.



آی‌تی‌من-  مصرف کنندگان درباره تبلیغات سامسونگ که گلکسی اس ۲۲ را قدرتمندترین تلفن هوشمند توصیف کرده و جزییات اندکی درباره نرم افزار مدیریت عملکرد این گوشی داده که به شکل قابل ملاحظه‌ای سرعت آن را آهسته می‌کند، اعتراض دارند و حتی یک شکایت گروهی تنظیم کرده‌اند.
این اعتراضات باعث شد کمیسیون تجارت فدرال کره تحقیقات از سامسونگ را ماه میلادی گذشته آغاز کند.

این مرافعه، ضربه‌ای به شهرت سامسونگ برای گوشی‌های مدل بالا و احتمالا فاینانس این شرکت خواهند بود در حالی که این شرکت تلاش می کند دو سال فروش از دست رفته گوشیهای گران قیمت را جبران کرده و افت سهمش در این بخش از بازار تلفن هوشمند را معکوس کند.

این شکایت‌ها مربوط به سرویس بهینه سازی بازی (GOS) سامسونگ است که عملکرد دستگاه را در زمان انجام بازی مدیریت می کند تا مانع از داغی بیش از حد آن شده و عمر باتری را حفظ کند. این تولیدکننده، نرم افزار مذکور را در سال ۲۰۱۶ درست چند ماه پیش از جمع آوری گوشی گران قیمت گلکسی نوت ۷ از بازار به دلیل چند مورد آتش گرفتن باتری، معرفی کرده بود.
تست گیگ بنچ نشان می‌دهد این سیستم به طور اتوماتیک عملکرد گوشی را در زمان انجام بازی و همچنان انجام اپلیکیشنهای سنگین دیگر محدود می کند و این نرم افزار سرعت پردازنده اس ۲۲ را حداکثر ۴۶ درصد کاهش داده است.

سامسونگ اعلام کرد که یک به‌روزرسانی منتشر می‌کند تا به کاربران اجازه دهد این نرم افزار را بدون این که خطری برای ایمنی ایجاد کند، غیرفعال کنند. همچنین تصریح کرد که به سرمایه گذاری برای نوآوری در سخت افزار و نرم افزار ادامه می‌دهد.

سری اس ۲۲ در مدت شش هفته از زمان ورود به بازار، یک میلیون دستگاه فروش رفت و دو هفته سریع‌تر از مدل قبلی به این رکورد رسید. به گفته کیم جی سان، تحلیلگر شرکت کی وون سکیوریتیز، کندی عمدی عملکرد مطمئنا تاثیر منفی داشته اما تاثیر واقعی روی فروش سامسونگ، محدود به نظر می رسد. آمار نشان می دهد که فروش چندان تحت تاثیر قرار نگرفته است.

با این حال سه فراهم کننده خدمات مخابراتی بزرگ کره جنوبی اخیرا یارانه برای اس ۲۲ را تقریبا دو برابر کرده اند و قیمت این گوشی از ۹۹۹ هزار وون در زمان عرضه به ۵۴۹ هزار وون (۴۵۱ دلار) رسیده است. آیفون ۱۳ اپل که در اکتبر عرضه شد، با قیمی که از یک میلیون و ۹۰ هزار وون شروع می شود، در بازار است و اپراتورها یارانه کمتری (به میزان حدود ۱۵۰ هزار وون) برای این مدل عرضه می کنند.

بر اساس گزارش رویترز، طبق آمار شرکت تحقیقات کانترپوینت، سهم بازار سامسونگ در گوشی‌های بالای ۴۰۰ دلار در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال پیش از آن، به میزان سه درصد کاهش یافت و به ۱۷ درصد رسید در حالی که سهم اپل پنج درصد رشد کرد و به ۶۰ درصد رسید.
 


کد مطلب: 278563

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/278563/کاهش-قیمت-گلکسی-اس-22-سامسونگ

ITMen
  https://www.itmen.ir