کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ورود بانک‌ها به عرضه رمزارز

راشاتودی , 27 فروردين 1401 ساعت 9:54

گسترش روزافزون اقبال عمومی ‌ارزهای مجازی در جوامع مختلف موجب شده تا بانک‌های مرکزی کشورهای جهان هم به فکر عرضه ارزهای دیجیتال رسمی ‌خود بیفتند.



آی‌تی‌من-  اخیرا جامائیکا اعلام کرده که به صورت موفقیت‌آمیز توانسته ارز مجازی بانک مرکزی خود را آزمایش کند. برخی دیگر از کشورها هم در حال طی فرایند عرضه ارز مجازی رسمی‌خود هستند. البته این کشورها می‌خواهند پول ملی خود را به صورت دیجیتال وارد بازار کنند که شبیه ارزهای مجازی متداول نیست و تحت نظارت بانک‌های مرکزی آنها صورت می‌گیرد. تاکنون فقط دو کشور باهاما و نیجریه ارز مجازی رسمی‌ ارائه کرده و برخی دیگر از کشورها هم در حال کار روی این زمینه هستند.

 جامائیکا
بانک مرکزی جامائیکا دیروز اعلام کرد که طرح آزمایشی ارز دیجیتال رسمی‌خود را با موفقیت‌ پشت سر گذاشته و این طرح از ماi می‌سال ۲۰۲۱ تا ۳۱ دسامبر به مدت ۸ ماه به صورت پایلوت انجام شده است. حالا این کشور می‌خواهد در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ ارز دیجیتال رسمی‌بانک مرکزی خود را وارد بازار کند.

 چین
بانک مرکزی چین نیز یکی از طرف‌هایی است که به صورت جدی مشغول انجام فرایندهای مرتبط با عرضه یوآن دیجیتال است. این بانک نخستین بار در سپتامبر سال ۲۰۲۱ بود که از برنامه خود برای عرضه ارز مجازی خبر داد و قرار است تا دو ماه آینده و در ماه فوریه پیش رو یوآن دیجیتال به صورت رسمی‌عرضه شود.

در حال حاضر به صورت آزمایشی در ۵ شهر بزرگ چین نظیر شانگهای یوآن دیجیتال در حال استفاده است و تاکنون ۹.۷ میلیارد دلار به این ارز مبادله انجام شده است.

بانک مرکزی چین می‌گوید یوآن دیجیتال را طوری طراحی کرده که از آن بتوان برای خریدهای حضوری و اینترنتی در کنار پرداخت قبوض برق و هزینه حمل و نقل استفاده کرد.

 قزاقستان
قزاقستان یکی از کشورهایی است که اتفاقا به بیت کوین علاقه داشته و طرح اولیه ارز مجازی خود را هم تهیه کرده است و گفته می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۲ بانک مرکزی این کشور ارز مجازی رسمی ‌خود را ارائه خواهد داد. البته قزاقستان هنوز حتی طرح پایلوت خود را آغاز نکرده است.

 روسیه
روسیه آماده است تا در روزها یا هفته‌های نخستین سال جار طرح پایلوت استفاده از روبل مجازی را کلید بزند. رسانه‌های این کشور به نقل از الویرا نابیولینا رئیس کل بانک مرکزی این کشور این خبر را منتشر کرده و وی ماه گذشته گفته است که اجرای این طرح آزمایشی نشان خواهد داد که آیا عرضه روبل دیجیتال نهایی خواهد شد یا به تاریخ می‌پیوندد؛ چراکه این بانک نگران آن است که هکرها بتوانند به زیرساخت‌های آن دسترسی پیدا کنند.

 برزیل
بانک مرکزی برزیل نیز می‌خواهد امسال طرح آزمایش رئال دیجیتال را کلید بزند، اما بعید به نظر می‌رسد که این بانک بخواهد زودتر از سال ۲۰۲۴ شرایط را برای استفاده عمومی‌از ارز مجازی رسمی‌خود فراهم کند.کارشناسان می‌گویند: برزیل که یکی از کشورهای موافق ارزهای مجازی است شانس خوبی را برای عرضه موفق ارز مجازی خود دارد.آمارهای بانک مرکزی برزیل نشان می‌دهد که مردم این کشور در سال ۲۰۲۱ معادل ۴.۲۷ میلیارد دلار ارز مجازی خریدند.


کد مطلب: 278598

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/278598/ورود-بانک-ها-عرضه-رمزارز

ITMen
  https://www.itmen.ir