کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ممنوعیت اهدای رمزارز در ویکی پدیا رای آورد

ايسنا , 28 فروردين 1401 ساعت 13:44

ویرایشگران دایره المعارف آنلاین ویکی پدیا به حذف رمزارز از گزینه‌های اهدای بنیاد ویکی مدیا رای دادند.



آی‌تی‌من-  وب سایت آرس تکنیکا گزارش کرد یک ویرایشگر آنلاین ویکی پدیا به نام گوریلا وارفر در پیشنهادی خواستار توقف پذیرش رمزارزها توسط بنیاد ویکی مدیا شد زیرا رمزارزها سرمایه‌گذاری‌های فوق العاده پرریسکی هستند. همچنین به این موضوع اشاره کرد که رمزارزها ممکن است با تعهد این بنیاد برای پایداری محیط زیستی همخوانی نداشته باشند.

یکی از بزرگ‌ترین جنجال‌های پیرامون رمزارز، استخراج، هزینه و مبادله آنهاست که میزان عظیمی‌انرژی مصرف می‌کند. به همین دلیل وقتی موزیلا اعلام کرد پذیرش کمکهای رمزارز را آغاز می‌کند، هدف انتقاد قرار گرفت و این سازمان مجبور شد برای اجرای این طرح، دست نگه دارد. طبق شاخص مصرف انرژی بیت کوین، این پروسه‌ها حداکثر ۲۰۴.۵۰ تراوات ساعت برق در سال گذشته مصرف کردند که با مصرف بعضی از کشورها مانند تایلند قابل مقایسه بود. بنیاد ویکی مدیا، بیت کوین، بیت کوین کَش و اتر را قبول می‌کند.

پیشنهاد گوریلا وارفر در مدت سه ماه از ابتدای ژانویه، اظهارنظرهای مثبتی گرفت و در مجموع ۲۳۲ نفر به نفع این پیشنهاد رای دادند و در مقابل، ۹۴ نفر مخالفت کردند. کسانی که موفق اهدای رمزارز بودند، گفتند راه‌های ایمن‌تری را برای اهدای رمزارزها پیدا می‌کنند و ارزهای رایج هم مسائل محیط زیستی خاص خود را دارند. بر اساس گزارش وب سایت انگجت، اگرچه جامعه ویکی پدیا به نفع مسدود کردن اهدای رمزارزها رای داد اما بنیاد ویکی مدیا ممکن است با آن موافقت کند یا پیشنهاد مذکور را رد کند.
 


کد مطلب: 278627

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/278627/ممنوعیت-اهدای-رمزارز-ویکی-پدیا-رای-آورد

ITMen
  https://www.itmen.ir