۰
معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد:

عزم جدی دولت برای پیشبرد پروژه توسعه اینترنت فیبرنوری

تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۰
عزم جدی دولت برای پیشبرد پروژه توسعه اینترنت فیبرنوری
عزم جدی دولت برای پیشبرد پروژه توسعه اینترنت فیبرنوری

آی‌تی‌من-  صادق عباسی شاهکوه رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه اجرای پروژه توسعه شبکه ثابت مبتنی بر فیبرنوری (FTTx) گفت: حمایت دولت در دو بخش حمایت‌های مالی و رفع موانع و محدودیت‌های پیش روی اپراتورها انجام می‌شود.

وی گفت: دولت به منظور رفع محدودیت‌های پیش روی اپراتورها، برنامه‌هایی را در قانون بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی کرده است که به تعامل بهتر با شهرداری‌ها، وزارت نیرو و سایر سازمان‌های ذینفع کمک می‌کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حمایت‌های مالی دولت از اپراتورها برای پیشبرد پروژه FTTx افزود: در این زمینه دولت چند اقدام مهم انجام داده که نشان دهنده عزم جدی دولت در پیشبرد این پروژه است. وی مصوبه روز گذشته هیأت دولت را یکی از اقدامات مهم در راستای حمایت از بخش خصوصی و ترغیب آنان به مشارکت فعال در این پروژه دانست و افزود: بر اساس مصوبه هیأت دولت، ۸ درصد حق السهم دولت از درآمد اپراتورهای همراه در اختیار این اپراتورها قرار می‌گیرد تا صرف توسعه شبکه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عنوان کرد: این رقم قبلاً ۳ درصد و در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ۵ درصد پیش بینی شده بود که هیأت دولت روز گذشته آن را به ۸ درصد افزایش و با این اقدام حمایت خود از پیشبرد این پروژه ملی را نشان داد.

عباسی شاهکوه با اشاره به اینکه پروژه توسعه شبکه ثابت مبتنی بر فیبرنوری (FTTx) یکی از پروژه‌های مهم دولت سیزدهم است، گفت: امیدواریم با همکاری همه ذی‌نفعان بتوانیم به اهداف تعیین شده در پروژه توسعه فیبرنوری دست یابیم.

گفتنی است پوشش ۲۰ میلیون خانوار ایرانی از طریق شبکه فیبرنوری از اهداف پیش بینی شده در این پروژه است.
 
مرجع : رگولاتوری
کد مطلب : ۲۷۸۷۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما