کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

طرح ایجاد صندوق‌ سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در بورس اجرا می‌شود

بیدار بورس , 11 ارديبهشت 1401 ساعت 11:12

مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوارق بهادار، گفته قرار است طرح معامله ارزهای دیجیتال در بازار سرمایه، در قالب صندوق‌های بورسی و به‌صورت آزمایشی اجرا شود. او گفته است این صندوق‌ها در صورت تأیید مسائل فقهی راه‌اندازی خواهند شد.



آی‌تی‌من- باتوجه به صحبت‌های انجام‌شده در دولت، اکنون مقررات و قانونی برای رمزارزها و نیز رمزدارایی‌ها در حال تدوین است که در این قانون وظایفی برای سازمان بورس در نظر گرفته شده است. البته این قانون تاکنون نهایی نشده و باید به جمع‌بندی‌های لازم برسد.رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در کل جنس این بازار (رمزارزها) متفاوت با بازار سهام است و با ریسک‌های کاملاً متفاوتی روبرو است، همچنین در این میان برخی از مباحث فقهی جدی هم در خصوص آن وجود دارد که در سازمان بورس مطرح و اکنون در حال بررسی آن هستیم. با توجه به وجود چنین مسائلی، تاکنون تصمیم جدی در خصوص معامله رمزارزها در بازار سرمایه گرفته نشده و به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.

عشقی درباره به‌کارگیری فناوری بلاک چین در بخش‌های مختلف گفته است: در کنار این مساله، موضوع استفاده از فناوری‌های بلاکچین و نیز فناوری‌های مشابه آن در فرآیندها مطرح است؛ این موضوع دارای بحث و مقوله متفاوتی است و باید برخی از فرآیندها را از طریق استفاده از نوآوری‌های جدید در دستور کار قرار دهیم. در این زمینه هم با کمک سایر نهادهای مالی در حال بررسی و تصمیم‌گیری هستیم تا مشخص شود که چگونه می‌توان از نوآوری‌های جدید در فرآیند تسویه و نیز ثبت و نگهداری دارایی‌ها استفاده کرد.
 


کد مطلب: 278722

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/278722/طرح-ایجاد-صندوق-سرمایه-گذاری-ارزهای-دیجیتال-بورس-اجرا-می-شود

ITMen
  https://www.itmen.ir