کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دستورالعمل اتصال به «پنجره واحد خدمات هوشمند دولت» تدوین شد

وزارت ارتباطات , 19 ارديبهشت 1401 ساعت 9:41

دستورالعمل اجرایی اتصال دستگاه‌های اجرایی به پنجره واحد خدمات هوشمند دولت برای تصویب نهایی به شورای اجرایی فناوری اطلاعات ارایه شده است.



آی‌تی‌من- دستورالعمل اجرایی اتصال دستگاه‌های اجرایی به «پنجره واحد خدمات هوشمند دولت» شامل اولویت‌ها، اصول حاکم و ضوابط ساماندهی با همکاری دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی‌کشور تهیه و مطابق قانون برای تصویب نهایی به شورای اجرایی فناوری اطلاعات ارایه شده است.

محمد خوانساری رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان تهیهدستورالعمل اجرایی اتصال دستگاه‌های اجرایی به پنجره واحد خدمات هوشمند دولت، گفت: بر اساس بند "واو" تبصره هفت قانون برنامه و بودجه سال 1401، این دستورالعمل به‌منظور تحقق اهداف دولت هوشمند و ارایهخدمات دولت الکترونیکی به آحاد جامعه و کاهش مراجعات مردمی ‌به دستگاه‌های اجرائی و نهادهای عمومی‌تهیه شده است.

وی افزود: براساس این قانون، تدوین معماری کلان و الزامات فنی ارایهخدمات هوشمند و نحوه راه‌اندازی پنجره واحد خدمات هوشمند دستگاه‌ها از دیگر وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که این معمارینیز نهایی و در نوبت بررسی و تصویب شورای اجرایی فناوری اطلاعات قرار دارد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: با تصویب و ابلاغ مجلس شورای اسلامی‌در قالب قانون بودجه سال ۱۴۰۱، دستگاه‌های اجرائی و نهادهای عمومی‌مکلف‌اند «پنجره واحد خدمات هوشمند» خود را بر اساس الزامات مصوب شورای اجرائی فناوری اطلاعات حداکثر تا شهریورماهسال 1401 راه‌اندازی کرده و حداقل یک‌سوم از خدمات اختصاصی خود را با اولویت خدمات پرکاربرد از طریق این پنجره ارایه دهند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی مرحله اول «پنجره ملی خدمات هوشمند دولت» تا پایان دی‌ماه سال 1401 از دیگر وظایف وزارت ارتباطات در این قانون محسوب می‌شود که در حال حاضر نسخه آزمایشی این درگاه ایجاد شده و در حال تکمیل است و تاکنون چندین پنجره واحد دستگاهی به آن متصل شده است و به زودی برای استفاده عمومی‌آماده می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید به اینکه با اجرایی شدن این قانون شاهد دسترسی ساده و سریع مردم به تمام خدمات الکترونیکی دستگاه‌هایاجرایی به صورت متمرکز و با یکبار احراز هویت خواهیم بود، گفت: بهینهسازی و ابلاغ فرآیندهای منجر به ارایه خدمات اختصاصی هرکدام از دستگاه‌های اجرائی و نهادهای عمومی، با اولویت خدمات پرکاربرد اختصاصی دستگاه، از دیگر موضوعات اجرایی این قانون است که توسط سازمان اداری و استخدامی‌کشور در حال پیگیری و اجرا است.
 


کد مطلب: 278756

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/278756/دستورالعمل-اتصال-پنجره-واحد-خدمات-هوشمند-دولت-تدوین

ITMen
  https://www.itmen.ir