کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سامانه کنترل از راه دور

19 ارديبهشت 1401 ساعت 11:22

دستگاه‌های موبایل برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و ایمیل عالی هستند اما معمولا همه فایل ها و اطلاعات مهم ما در یک رایانه ذخیره می‌شوند و لزوما از راه دور قابل دسترس نیستند. اگر در وضعیتی قرار بگیرید که نیاز داشته باشید به فایل های موجود در رایانه رومیزی یا لپ تاپ دسترسی پیدا کنید، داشتن راهی برای اتصال از راه دور به دیتای دستگاهتان می‌تواند مفید باشد. تا زمانی که گوشی اندرویدی شما آن قدر هم قدیمی نشده باشد، می‌توانید از آن برای مشاهده و کنترل از راه دور رایانه خود استفاده کنید؛ به شرطی که یک اتصال بی‌سیم داشته باشید. مرورگر کروم ریموت دسکتاپ گوگل، امکان اتصال از راه دور به یک رایانه را در صورت نصب بودن کروم فراهم می کند. در ابتدا باید افزونه کروم ریموت دسکتاپ را در رایانه خود اضافه کنید و یک نام برای رایانه خود در این افزونه انتخاب کرده و یک PIN ایجاد کنید. در مرحله بعد اپلیکیشن کروم ریموت دسکتاپ را در اندروید خود دانلود کنید و مطمئن شوید که به حساب گوگل مشابه وصل است. رایانه شما به عنوان یک گزینه نمایش داده می‌شود و پس از آن PIN مشخص شده را باید وارد کنید تا بتواند از طریق تلفن، به اطلاعات رایانه خود دسترسی پیدا کنید.



آی‌تی‌منکنترل از راه دور جهانی
راز بیشترین استفاده از یک گوشی قدیمی، شناختن همه قابلیت‌هاییاست که همچنان دارد حتی بدون این که به یک سرویس تلفن وصل باشد. اکثر قابلیت‌های گوشی، مستلزم یک اتصال بی‌سیم است که احتمالا در خانه شما وجود دارد و از این رو گوشی قدیمی را به مرکز کنترل ایده آل همه دستگاه‌های الکترونیکی خانه شما تبدیل می کند. برای این منظور اطلاعات غیرضروری را از گوشی پاک کرده یا از گزینه ریست فکتوری(بازگشت به تنظیمات کارخانه) استفاده کنید. سپس اپلیکیشن‌های مورد نیاز برای کنترل تلویزیون، آهنگ و موارد دیگر را نصب کنید. 
 
دوربین امنیتی
بسیاری از سیستم‌های امنیتی در سطح مصرف کننده که در فروشگاه‌ها می بینید جز یک دوربین، اتصال بی‌سیم و اپلیکیشنهمراه آن نیستند. اینها توانمندی‌هایی هستند که گوشی اندرویدیقدیمی شما دارد. مطمئنا اندروید شما دوربینی دارد که حتی کیفیتبالاتری نسبت به دوربین امنیتی اختصاصی دارد و می تواند به وای فایوصل شود و یک اپلیکیشن دوربین امنیتی هم با چند کلیک پیدامی‌شود.

در فروشگاه پلی استور، اپلیکیشن‌های دوربین امنیتی متعددی وجود دارد که می‌توانید با توجه به نیازتان، برنامه مناسب خود را انتخاب کنید. بسیاری از آنها امکان ارتباط دو طرفه با یک تلفن هوشمند دیگر را می‌دهند. یعنی می‌توانید از اندروید قدیمی خود به عنوان یک دوربینواقعی استفاده کنید و ویدیوهایی که توسط آن ضبط می‌شود را در گوشی فعلی خود مشاهده کنید.
 
کتابخوان
ده‌ها کتابخوان در بازار وجود دارند که هر کدام از آنها دسترسی به دنیاییاز کتاب‌ها را فراهم می کنند. تنها مشکل این است که بسیاری از آنها رویپلتفرم‌های اختصاصی هستند. خوشبختانه اکثر کتابخوان‌ها اپلیکیشن‌هایهمراهی دارند که با تلفن‌های هوشمند سازگار هستند. گوشی قدیمی شما می تواند اپلیکیشن‌های کتابخوان از جمله اپلیکیشن‌های کتابخوان قدیمی را نصب داشته باشد. برای این که بیشترین استفاده از کتابخوان جدیدخود را داشته باشید، برنامه‌های دیگر را از گوشی حذف کرده و اپلیکیشن‌های کتابخوانی که پیدا می‌کنید را نصب کنید. کارتان که تمام شد، گوشی اندرویدی قدیمی شما معادل چند کتابخوان است که در جیب‌تان جا می‌شود. 
 
شبیه ساز بازی‌های رترو
اندروید برای شبیه سازهای بازی‌های رترو، فوق العاده مناسب است و به همین دلیل بسیاری از دستگاه‌های بازی رترو بر مبنای یک پلتفرم اندرویدی ساخته شده اند. اپلیکیشن‌های شبیه ساز بی‌شماری در پلیاستور وجود دارد و انتخاب اپلیکیشن مناسب به بازی که می خواهید اجرا کنید و علایق شخصی شما بستگی دارد. بمحض نصب شدن شبیهساز، باید ROM بازی‌های که می خواهید را پیدا کنید. چند راه برایاین کار وجود دارد. می‌توانید از مرورگر گوشی ROM را مستقیما پیداو دانلود کرده و از پوشه دانلود داخل شبیه ساز استفاده کنید. همچنینمی‌توانید آنها را از رایانه به گوشی خود با استفاده از یک کابل منتقل کنید. 
 
تماس اضطراری
چندین وسیله هستند که باید همیشه در خودرو داشته باشید تا در صورت بروز مشکل، تجربه رانندگی ایمن‌تری داشته باشید. یک گوشیقدیمی، افزودنی خوبی به این لیست است. کمیسون ارتباطات فدرال ملزم کرده است  تلفن همراه به خط اضطراری ۹۱۱ با استفاده از هر شبکه موجود (خواه سرویس سلولی فعالی داشته باشد یا نه) وصل شود. این به معنای آن است که تا وقتی گوشی شما روشن است و می تواند شبکه‌ای را پیدا کند، تماس با ۹۱۱ انجام می‌شود. داشتن یک گوشی اندرویدیقدیمی شارژ شده در شرایط اضطراری که نیاز به کمک دارید به نفع شما خواهد بود. همچنین سرویسهای اضطراری می توانند با کمک آنتن‌های مخابراتی، در صورتی که گم شده‌اید، به پیدا شما کمک کنند. 
 
وب کم 
در دوران زوم، یک وب‌کم خوب از همیشه اهمیت بیشتری پیدا کرده است و با توجه به نوع رایانه رومیزی یا لپ تاپی که استفاده می کنید،ممکن است اصلا وب‌کم نداشته باشید یا ممکن است کیفیت ضعیفیداشته باشد و تصاویر واضحی از شما در اینترنت برای دوستان و همکارانتان ارسال نکند. گوشی قدیمی شما احتمالا دوربین بهتری دارد بنابراین می‌توانید از آن برای حل این مشکل استفاده کنید. برای اینمنظور ابتدا باید یک اپلیکیشن وب‌کم پیدا کند که به گوشی امکان می‌دهد به رایانه وصل شود. در مرحله باید وسیله نگهدارنده گوشی پیداکنید تا در محل مورد نظرتان ثابت بماند.
 
هاب گوگل هوم
بسیاری از افراد این روزها فناوری خانگی هوشمندی دارند. اگر یک"کروم کست" یا لامپ هوشمند دارید، به راهی برای کنترل این تجهیزاتنیاز خواهید داشت. محبوب‌ترین راهکارها، داشتن نمایشگرهایهوشمندی مانند "نست هاب" گوگل است که مناسب بوده و دقیقا برای اینمنظور طراحی شده است. با این حال این راه‌کار بدون هزینه نیست و "نست هاب" گوگل ۲۲۹ دلار قیمت دارد. اگر یک گوشی اندروید قدیمیدارید، احتمال می تواند کار یک "نست هاب" را انجام دهد. اگر گوشینسخه به روزشده سیستم عامل اندروید را دارد و قادر است فرمانهایگوگل را بشناسد، می‌توانید برای این منظور استفاده کنید.  

فرمان‌های صوتی فناوری خانگی هوشمند را مشابه نست هاب کنترل خواهد کرد و شما می‌توانید گوشی خود را برای یادآوری وظایف، هوا و هر چه از یک نمایشگر هاب مورد نظرتان است، سفارشی کنید. تنها بخشی که گوشی اندروید در مقایسه با یک نست هاب ممکن است ضعیف عمل کند بخش پاسخ صوتی است. برای این بخش هم می‌توانید گوشی را با استفاده از یک پورت یا بلوتوث به یک اسپیکر وصل کنید. حتی اگر یک اسپیکر بخرید ارزان‌تر از خرید یک نست هاب تمام می‌شود.
 
موزیک پلیر اختصاصی
آیا این روزها نوستالژی موزیک پلیرهایی مانند نسل اول آی‌پاد را دارید؟ می‌تواند با استفاده از گوشی اندروید قدیمی خود برای پخش موسیقی این خاطره را زنده کنید. همانند کتابخوان، می‌توانید یکدستگاه اختصاصی برای پخش فایل‌های صوتی خود ایجاد کنید که البته به پای آی‌پاد نمی‌رسد اما می‌تواند تجربه‌ای نزدیک به آن باشد. اولینقدم، حذف اپلیکیشن‌های غیرضروری است که می‌توانید از طریق "ریستفکتوری"، این کار را سریعا انجام دهید. سپس اپلیکیشن‌های موزیکمورد علاقه‌تان را نصب کرده و آهنگ‌های محبوب‌تان را منتقل کنید. اگر در خانه هستید، می‌توانید با استفاده از اتصال بلوتوث به سیستم صوتیخانگی، متصل شده و از شنیدن آهنگ‌های محبوبتان لذت ببرید.
 


کد مطلب: 278759

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/278759/سامانه-کنترل-راه-دور

ITMen
  https://www.itmen.ir