۰
با استفاده از هوش مصنوعی

سخن‌گوی جدید «نشان» لحن کاملا انسانی پیدا کرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۹
سخن‌گوی جدید «نشان» لحن کاملا انسانی پیدا کرد
سخن‌گوی جدید «نشان» لحن کاملا انسانی پیدا کرد

آی‌تی‌من- تلفظ دقیق نام کوچه و خیابان‌ها از اولین نسخه نشان در پاییز ۱۳۹۶ در این اپلیکیشن وجود داشت و تا مدت‌ها نشان تنها مسیریابی بود که نام خیابان‌ها را اعلام می‌کرد. نکته‌ای که وجود داشت این بود که کاربران برای شنیدن نام خیابان‌ها باید لحن روباتیک و تا حدی خشک سخنگوی قدیمی را می‌پذیرفتند یا به سراغ سخنگوی جدیدتری می‌رفتند که صدایش به شکل استودیویی ضبط شده بود اما نام خیابان‌ها را اعلام نمی‌کرد.

حال نقشه و مسیریاب نشان اعلام می‌کند سخنگوی تازه‌اش که «منیژه‌ی جدید» نام دارد پس از یک سال تلاش و همکاری با یک شرکت مجرب داخلی، آماده عرضه شده است. جواد عامل، مدیرعامل نقشه و مسیریاب نشان در خصوص چگونگی آماده‌سازی سخن‌گوی جدید نشان گفت: 

«شیوه آماده‌سازی این دستیار صوتی ترکیبی از آواسازی در استودیو با استفاده از گویندگان حرفه‌ای و سپس به کارگیری الگوریتم‌های جدید و هوشمندتر برای تبدیل دستورها و متن به گفتار (Text-to-Speech) بوده است. به این شکل دستیار جدید در کنار لحنی شیوا و کاملا انسانی، با کمک هوش مصنوعی جدید نام تمام خیابان‌ها را نیز به شکلی رساتر، زیبا‌تر و دل‌نشین‌تر بیان می‌کند.»

دستیار صوتی جدید نشان با آپدیت این اپلیکیشن برای تمام کاربرانی که پیش‌فرض سخن‌گوی آن‌ها یکی از سخن‌گوهای فارسی است فعال می‌شود و کسانی که سایر زبان‌ها نظیر ترکی و کردی را به عنوان پیش‌فرض انتخاب کرده‌اند می‌توانند از قسمت تنظیمات/سخن‌گو، «منیژه جدید» را انتخاب کنند. اکنون در نقشه و مسیریاب نشان، ۱۲ سخن‌گو به زبان‌های فارسی، ترکی آذری، کردی و عربی فعال و قابل استفاده است. این سخن‌گو دومین آپدیت مهم نشان در ماه‌های اخیر پس از عرضه‌ی قابلیت‌های «رادیو نشان» و «کنکاش» است که اکنون میلیون‌ها کاربر به شکل ماهانه از آن‌ها استفاده می‌کنند.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۷۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما