۰

ماموریت صندوق نوآوری برای شکل‌دهی نظام تامین مالی نوآوری

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۷
ماموریت صندوق نوآوری برای شکل‌دهی نظام تامین مالی نوآوری
ماموریت صندوق نوآوری برای شکل‌دهی نظام تامین مالی نوآوری

آی‌تی‌من-  صبح امروز دکتر سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه، دکتر روح‌الله ذوالفقاری معاون تسهیلات و تجاری‌سازی و مهندس محسن نوتاش، مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی در نشستی که با عنوان معرفی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر برگزار شده بود، به ارائه سخنانی درباره امکاناتی که صندوق نوآوری برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم‌ آورده است، پرداختند. 

در این جلسه، سیاوش ملکی‌فر، معاون توسع و روح‌الله ذوالفقاری، معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری به ارائه کلی خدمات صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداختند. محور این امکانات درباره ارائه تسهیلات و کمک به صدور ضمانت‌نامه از سوی‌ بانک‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان بود. ملکی‌فر همچنین به تشریح تسهیلات بلاعوض صندوق نوآوری به شرکت‌‌های دانش‌بنیان برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت که این خدمات در راستای توسعه بازار این شرکت‌ها طراحی شده است.  کمک به افزایش توان صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان بخش دیگری از حمایت‌های صندوق بود که دکتر ملکی‌فر از آن سخن گفت. او همچنین بر این نکته تاکید کرد که صندوق توانسته میزان اعتبار قابل توجهی را در این زمینه به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دهد.  او همچنین با اشاره به اینکه عملکرد صندوق نوآوری در حوزه تسهیلات از آذر 97 تا امروز رشد قابل توجهی داشته است، گفت: از سال 98 تا سال 99 ما به رکورد 5 هزار میلیارد تومان خدمات مالی به شرکت‌های دانش بنیان رسیدیم. 

ذوالفقاری نیز با بیان اینکه رییس‌جمهور و وزرا به عنوان هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی برخی از خطوط کلی سیاست‌های تامین مالی صندوق را تعیین می‌کنند، گفت: سیاستی که رییس‌جمهور و وزرا برای صندوق تعیین کرده‌اند، شکل‌دهی نظام تامین مالی نوآوری با محوریت تمرکززدایی و انتقال امکانات به استان‌های کمتر برخوردار کشور است. 

محسن نوتاش، مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی، نیز خدمات ارائه‌شده صندوق را برای شرکت‌های دانش‌بنیان تشریح کرد. او از این نکته یاد کرد که خدمات صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش‌بنیان شامل تسهیلات محصول‌محور و دارای نظارت و تسهیلات گذشته‌نگر است.

نوتاش افزود: در تسهیلات دسته اول لازم است شرکت متقاضی طرحی درباره ساخت محصولی دانش‌بنیان را ارائه دهد و بحث‌های فنی آن را به طور کامل تشریح کند. همچنین توانمندی شرکت باید احراز و از سوی دیگر این نکته نیز باید بررسی شود که برای محصول مذکور تقاضا در بازار وجود دارد یا خیر. 

او ادامه داد: دسته دوم تسهیلات گذشته‌نگر است یعنی متناسب با فعالیت‌های گذشته و سابقه شرکت به آن اعطا می‌شود. پرداخت این تسهیلات نه به صورت مرحله‌ای که یکجا به شرکت متقاضی پرداخت می‌شود.

نوتاش تاکید کرد: برای دریافت تسهیلات صندوق نوآوری نیازی به ملاقات‌های حضوری یا آمد و شدهای معمول اداری نیست بلکه صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق سامانه غزال امکانی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم آورده تا درخواست تسهیلات کوچک و بزرگ را در سریع‌ترین و راحت‌ترین راه ممکن پیگیری کنند.
 
کد مطلب : ۲۷۸۸۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين