کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

قانون مجلس دست دولت را برای تسهیل راه‌اندازی کسب‌وکار باز کرده است

خانه ملت , 27 ارديبهشت 1401 ساعت 13:50

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است مجلس مسئولیت خود را در تدوین قانون برای تسهیل راه‌اندازی کسب‌وکار انجام داده و اکنون نوبت دولت است که با اجرای بی‌نقص آن، اشتغال‌زایی را در کشور رونق دهد.



آی‌تی‌من- عباس مقتدایی با اشاره به اهمیت اجرای دقیق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار از سوی دولت، گفت: موضوع تسهیل کسب و کار در کشور، موضوعی میان بخشی و فراتر از یک قوه است و باید نواقص و کاستی‌هایی که در این زمینه وجود داشته را نیز مربوط به یک دولت ندانیم چرا که همه دولت‌های قبل، هر یک به نوعی در این زمینه هم کار کرده و هم غفلت‌هایی داشته اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی‌بر همین اساس تصریح کرد: مجلس یازدهم با فهم عمیق از این موضوع که باید رسالت خود را در زمینه تسهیل کسب و کار به سرانجام رسانده و به صورت فوری به این موضوع بپردازد، موضوع تسهیل کسب و کار را در دستور کار خود قرار داد.

وی در ادامه با بیان اینکه مجلس مسئولیت خود در تدوین قانون را انجام داده و اعتبار لازم نیز داده شده است، عنوان کرد: امروز دولت باید از شرایط بهره برداری کرده و با اجرای قانون، اشتغال زایی را در کشور رونق دهد، چرا که اگر تا دیروز نقص و خلاء قانونی داشتیم و دست دولت بسته بود، امروز مجلس دست دولت را با تدوین قانون باز کرده است.

مقتدایی همچنین با اشاره به مطالبه نمایندگان از قوه مجریه برای اجرای قانونی که خود دولت مشتاق به آن بوده، یادآور شد: تأکید داریم تیم اقتصادی دولت، به ویژه وزرایی که به صورت مستقیم با موضوع راه اندازی کسب و کار مرتبط هستند، با بهره گیری از اختیاراتی که دارند، گام‌های بر زمین مانده را بلندتر بردارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی‌در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز پیگیری‌های خوبی برای اجرای قانون انجام شده، اما نیاز جامعه برای دریافت مجوز کسب و کار بیش از گام‌هایی است که دولت برداشته و ما به عنوان قانونگذار منتظر برداشته شدن گام‌هایی با توان بیشتری از سوی دولت هستیم.
 


کد مطلب: 278832

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/278832/قانون-مجلس-دست-دولت-تسهیل-راه-اندازی-کسب-وکار-باز-کرده

ITMen
  https://www.itmen.ir