۰

همه شایعات درباره آیفون 14

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۷
همه شایعات درباره آیفون 14
همه شایعات درباره آیفون 14

آی‌تی‌من- آیفون 14 پرو شرکت اپل می‌توانددستگاهی باشد که طراحی متفاوتی نسبت به نسل قبلی یعنی iPhone 13 Pro داشته باشد. تا به امروز شایعه‌ها و اطلاعات بسیاری از این گجت منتشر شده که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

از زمان عرضه سری پرچمدار آیفون 11 تا آخرینپرچمداران اپل یعنی سری آیفون 13، گوشی‌هایشرکت اپل تفاوت چندان چشمگیری در بخش طراحی با یکدیگر نداشتند. به همین دلیل انتظار می‌رود این شرکت گوشی‌های خود را دستخوش تغییرات کند و بتواند توجه کاربران را به خود جلب کند.

در سال ۲۰۱۷ شرکت اپل پس از تکرار طراحیگوشی آیفون 6 و 6 پلاس، سرانجام با عرضهآیفون ایکس توانست انقلابی در صنعت گوشی‌های هوشمند به وجود بیاورد. بر این اساس و همچنین با توجه به وجود گوشی‌هایی مثل Galaxy S22 Ultra و Pixel 6 Pro، اپل بایدطراحی گوشی‌های خود را تغییر دهد تا بتواند با پرچمداران دیگر کمپانی‌ها رقابت کند.

نکته جالب توجه در رابطه با پرچمداران سری آیفون14، پشتیبانی آن‌ها از تراشه قدرتمند A16 است. این شرکت برای رقابت با اگزینوس و اسنپدراگون باید یک پردازنده ۴ نانومتری به بازار عرضه کند. به علاوه انتظار می‌رود نسخه‌های پرو و پرو مکس به تراشه جدید A15 Plus یا A15 Pro مجهز شوند.

از گذشته تا به امروز شرکت اپل به هیچ وجه تاریخعرضه و قیمت گوشی‌های خود را فاش نکرده است. به همین دلیل چندان نمی‌توان با اطمینان در رابطه با تاریخ عرضه و قیمت سری iPhone 14 صحبت کرد. اما با توجه به اقدامات گذشته این کمپانیانتظار می‌رود که شهریور یا اوایل مهر ماه از اینسری جدید رونمایی شود.

شایعه‌های منتشر شده تایید می‌کنند که چهار نسخه گوشی آیفون 14 در حال تست شدن برایاعتبار سنجی (EVT) هستند. بر این اساس می‌توان گفت طراحی این گوشی‌های هوشمند به اتمام رسیده و پس از انجام تست‌های مختلف، اینسری به تولید انبوه خواهد رسید.

همین موضوع را می‌توان برای نحوه قیمت گذاریدر نظر گرفت؛ این احتمال وجود دارد نسخه پایهiPhone 14 Pro با قیمتی معادل ۹۹۹ دلار به بازار عرضه شود. ناگفته نماند دیگر شایعه‌ها از افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری این سری پرچمدار خبر می‌دهند.

همانطور که در بالا اشاره کردیم شرکت اپل از افشای اطلاعات مربوط به تاریخ عرضه و قیمتگجت‌ها جلوگیری می‌کند و به همین دلیل نمی‌توانتایید کرد که کدام شایعه حقیقت دارد. قیمتپایه گلکسی S22 معادل ۷۹۹ دلار است و وجود یک گوشی هوشمند ۹۹۹ دلاری از برند اپل در بازاربا پشتیبانی از سخت افزار قدرتمند بسیارمنطقی است.
منبع دیگری به نام LeaksApplePro ادعا کرده است که سه مدل از چهار مدل آیفون‌های جدید اپل با افزایش قیمت همراه هستند. به این ترتیبگوشی iPhone 14 Pro با قیمت ۱۰۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد. این افزایش صد دلاریچندان باعث نارضایتی کاربران نخواهد شد؛ زیرابا توجه شایعه‌ها طراحی این گوشی هوشمند باعث خواهد شد که این سری فروش خوبی داشته باشد.

طراحی آیفون 14 پرو
یکی از افشا گران شرکت اپل به نام Jon Prosserتصویری از طراحی احتمالی این سری منتشر کرده که طراحی پنل پشتی را به تصویر می‌کشد. با توجه به این عکس‌ها پنل پشتی و ماژول دوربینتفاوتی با نسل قبلی خود نخواهند داشت، اما تغییر اصلی در پنل جلویی است که در حال تصویری از آن در دسترس نیست.

علاوه بر این موضوع پرچمداران ۲۰۲۲ شرکت اپل حدود ۰.۲ میلی متر نسبت به قبل ضخیم‌تر خواهند شد. دلیل این موضوع می‌تواند افزایش ظرفیتباتری یا پشتیبانی از فناوری‌های جدید باشد. به گفته Ming-Chi Kuo دلیل ضخیم‌تر شدن دستگاه پشتیبانی از فناوری‌های جدید برایبخش دوربین است.

این موضوع نیز منطقی به نظر می‌رسد؛ چراکه ماژول دوربین نسبت به قبل بزرگ‌تر شده است. گفته می‌شود سری ‌iPhone 14 اولین گوشی‌هایاین کمپانی خواهند بود که از دوربین‌های ۴۸ مگاپیکسلی پشتیبانی خواهند کرد.

منبع دیگری نیز اعلام کرده که اپل برای خوش دست کردن گوشی‌های خود تصمیم گرفته که لبه‌ها و گوشه‌ها را نسبت به قبل گردتر کند. این موضوع باعث می‌شود هنگام در دست گرفتن این گوشی حس پرچمدار بودن دستگاه به کاربران منتقل شود.

از دیگر تغییرات بسیار جذاب در بخش طراحیمی‌توان به حذف ناچ اشاره کرد. گوشی آیفونایکس به دلیل حذف حاشیه‌های نمایشگر و پشتیبانی از ناچ توانست محبوبیت بسیاربالایی به دست بیاورد. اما با توجه به پیشرفتتکنولوژی و همچنین پشتیبانی از دوربین زیرنمایشگر، دیگر طراحی ناچ برای کاربران جذاب نیست.

به همین دلیل اپل تصمیم گرفت که ناچ را حذف کند و به جای آن یک بریدگی دایره‌ای شکل برایدوربین سلفی و یک بریدگی بیضی شکل برای قرار گرفتن سنسور FaceID در بالای نمایشگرقرار دهد. اگر این شایعه‌ها حقیقت داشته باشند در اواسط سال جاری شاهد عرضه جذاب‌ترین و قدرتمندترین گوشی‌های شرکت اپل خواهیم بود.

شرکت تازه تاسیس Display Supply Chain Consultants بار دیگر طراحی بریدگی بیضیشکل را مطرح کرد. با توجه به این موضوع می‌توانگفت که به احتمال بسیار زیاد اپل سرانجام ناچ بالای نمایشگر را حذف خواهد کرد.

در ابتدا شایعه‌هایی مبنی بر فناوری TouchIDزیر نمایشگر منتشر شد. اما با گذشت زمان و انتشار اطلاعات بیشتر تحلیلگر اپل، Ming Chi-Kuo، اعلام کرد که تا چند سال آینده شاهد عرضهآیفونی با پشتیبانی از فناوری FaceID زیرنمایشگر یا TouchID زیر صفحه نمایشنخواهیم بود. این موضوع شاید کمی نا امید کننده باشد، اما همین حذف ناچ از بالای نمایشگرمی‌تواند توجه کاربران را به خود جلب کند.

به لطف سیستم عامل جدید iOS 15.4، کاربران می‌توانند با استفاده از ماسک نیز قفل صفحه گوشی هوشمند خود را باز کنند. با توجه به اینموضوع نبود سنسور تشخیص چهره سه بعدی زیرنمایشگر چندان نمی‌تواند مانع خرید این گجت توسط کاربران شود.

افشاگرهای چینی از عرضه iPhone 14 با همان رنگ‌های سال قبلی خبر می‌دهند. اما گفته می‌شودیک رنگ جدید به نام بنفش تیره به چهار رنگ اصلی اضافه خواهد شد. به این موضوع نیز بایدتوجه کرد که بعد از عرضه دستگاه احتمال اضافه شدن رنگ جدید مثل رنگ سبز آیفون 13 پرو و پرو مکس وجود دارد.

 
کد مطلب : ۲۷۸۸۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما