۰

فروش شیائومی سقوط کرد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۶
فروش شیائومی سقوط کرد
فروش شیائومی سقوط کرد

آی‌تی‌من-  شیائومی که بزرگترین سازنده تلفن هوشمند چین است، با ضعیف شدن اعتماد مصرفی در بازار داخلی که قرنطینه‌های گسترده‌ای را برای مقابله با موج جدید شیوع کووید تجربه کرد، سهم بازارش را به سامسونگ و اپل باخت و ۷۳.۴ میلیارد یوان (۱۰.۹ میلیارد دلار) فروش در سه ماهه ژانویه تا مارس گزارش کرد که ۴.۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت اما بهتر از پیش بینی فروش ۷۲.۵ میلیارد یوان از سوی تحلیلگران بود.

فروشندگان تلفن هوشمند چینی در بازار داخلی تحت فشار هستند زیرا قرنطینه‌های کووید به تقاضای مصرف کننده و زنجیره تامین آسیب دیده است. بزرگترین کارخانه‌های تراشه در شانگهای مجبور شدند تحت محدودیت‌های شدید برای جا به جایی کارکنان که از اواخر مارس به دنبال اجرای قرنطینه در این شهر اعمال شد، فعالیت کنند.

در سطح جهانی، اعتماد مصرفی به دلیل تورم، مناقشه ژئوپلیتیکی و کمبود قطعات، صنعت تلفن همراه را متاثر کرد. اما مشکلات شیائومی در داخل چین باعث شد فاصله این شرکت با سامسونگ و اپل در سه ماهه نخست امسال که فروش جهانی تلفن هوشمند طبق آمار شرکت اینترنشنال دیتا، ۱۷.۸ درصد کاهش یافت، افزایش پیدا کند. آمار موسسه تحقیقاتی IDC نشان داد اوپو و ویوو که رقیبان چینی شیائومی هستند، افت شدیدتری را در این دوره تجربه کردند.

شیائومی با احتساب افت ارزش سرمایه گذاریها، در سه ماهه نخست ۵۸۷.۶ میلیون یوان ضرر متحمل شد در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۷.۸ میلیارد دلار سود کرده بود.

ژائو هایجون، یکی از مدیران عامل شرکت SMIC هفته گذشته هشدار داده بود قرنطینه و جنگ در اوکراین، ممکن است امسال حدود ۲۰۰ میلیون دستگاه از فروش جهانی تلفن هوشمند کم کند و عمده این افت فروش، مربوط به برندهای چینی خواهد بود.

شیائومی برای کاهش وابستگی به تلفن هوشمند، در تلاش برای تقویت فروش دستگاه‌های دیگری مانند دستگاه تهویه هوای ۱۰۰۰ دلاری و زنگ در ۴۰ دلاری است. جشنواره خرید ۱۸ ژوئن که در آن فروشندگان آنلاین برای عرضه محصولاتشان با تخفیفهای چشمگیر رقابت می کنند، ممکن است به احیای فروش تلفن همراه کمک کند.

با این حال استیون تسنگ و ناتان نایدو، تحلیلگران بلومبرگ اینتلیجنس اظهار کردند که شیائومی برای حفظ حاشیه سود ناخالص در سطح مشابه سال پیش، به دلیل افزایش هزینه‌های تولید و حمل و نقل، با موانع قوی مواجه است.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۸۸۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما