۰

کاهش ۲۰ درصدی ثروت ماسک از زمان پیشنهاد خرید توییتر

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۱
کاهش ۲۰ درصدی ثروت ماسک از زمان پیشنهاد خرید توییتر
کاهش ۲۰ درصدی ثروت ماسک از زمان پیشنهاد خرید توییتر

آی‌تی‌من-  بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، مالک آمریکایی شرکت فضایی اسپیس ایکس و شرکت خودروسازی تسلا همچنان در صدر فهرست ثروتمندان باقی مانده است، اما دارایی او از اوایل آوریل تقریباً یک پنجم کاهش یافته و اکنون به 209.9 میلیارد دلار رسیده است.

روز چهارشنبه، این رسانه ادعا کرد که ضرر ایلان ماسک تا حدی به دلیل کاهش قیمت سهام تسلا بوده است که به پایین‌ترین سطح خود در سال جاری میلادی سقوط کرد و وی را از حدود 12.3 میلیارد دلار محروم کرد.
این رسانه تصریح کرد که کاهش شدید ارزش سهام تسلا به دلیل نگرانی سرمایه گذاران در مورد برنامه‌های ماسک برای تامین مالی خرید توییتر بوده است.

بر اساس این گزارش، سهام تسلا پس از افت 19 درصدی در ماه آوریل، 18.5 درصد از ارزش خود را در ماه می‌از دست داد.

این سهام در معاملات چهارشنبه 7 درصد کاهش یافتند، اما روز پنجشنبه بخشی از ضررها را جبران کردند و در حدود ساعت 15:00 به وقت گرینویچ با قیمت 718.5 دلار به ازای هر سهم معامله شدند.

در عین حال، سهام توییتر در روز چهارشنبه 3.8 درصد از دست داد و در روز پنجشنبه به کاهش خود ادامه داد. تا کنون در این ماه، آنها 24.8 درصد کاهش یافته‌اند و در نتیجه تقریباً کل رشد 26.7 درصدی ماه گذشته را پس می‌دهند.

در 4 آوریل، ماسک فاش کرد که 9.2 درصد از سهام توییتر را در اختیار دارد و در 14 آوریل اعلام کرد که آماده خرید این شبکه اجتماعی به قیمت 44 میلیارد دلار یا 54.2 دلار به ازای هر سهم است.

هیات مدیره توییتر در ابتدا تمایلی به تصاحب این شرکت توسط ماسک نداشت، اما در 25 آوریل، این شبکه اجتماعی اعلام کرد که طرفین به توافق رسیده‌اند.

با این حال، هفته گذشته، ماسک اعلام کرد که این خرید را به حالت تعلیق درآورده است، که باعث شد قیمت سهام توییتر بلافاصله 20 درصد سقوط کند.

در 17 ماه مه، توییتر درخواست اولیه‌ای را برای فروش این شبکه اجتماعی به ماسک به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارسال کرد و گفت که متعهد است که این معامله را در اسرع وقت انجام دهد.
 
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۷۸۸۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما