کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چالش با عکس مدیرعامل توانیر

سوءاستفاده ماینرهای غیرمجاز از سرمایه مردم

مدیرعامل توانیر: استخراج رمزارز به صلاح کشور نیست

توانیر , 2 خرداد 1401 ساعت 14:13

مدیرعامل توانیر گفت: تولید رمز ارز غیر مجاز به صلاح کشور و مردم نیست و قانون آن را خلاف شمرده و سودجویان در واقع پول را از جیب مردمی‌که دسترسی به این مسایل ندارند خارج می‌کنند.



آی‌تی‌من- در استان قزوین نیز یکی از شهروندان با احساسمسؤولیت نسبت به پدیده برق غیرمجاز در ۳ مرکز تولید رمز ارز،مراتب را به صنعت برق استان گزارش داد و با مراجعه همکارانتوزیع نسبت به جمع آوری ۳۱ ماینر اقدام و متخلفان به مراجعقضائی معرفی شدند.

آئین تجلیل از این سه نفر که پیشنهاد رشوه میلیاردی را رد کردهبودند، توسط مدیران ارشد صنعت برق در توانیر برگزار شد.

طی این مراسم ایوب ناروئی نصرتی، مرتضی میرعرب و تیمورکمالی، سیمبانان پاکدست توزیع برق سیستان و بلوچستان بههمراه یکی از شهروندان متعهد و همیار صنعت توزیع برق استانقزوین با اعطای جوایز و لوح از سوی مدیرعامل توانیر مورد تقدیرقرار گرفتند.

آرش کردی، مدیرعامل توانیر، در این نشست با اعلام مراتبقدردانی و تجلیل مقام عالی وزارت از شهروند متعهد و سیمبانانغیور و پاکدست صنعت برق کشور، همکاران پرتلاش، ساعی وپاکدست صنعت برق را سرمایه اصلی و افتخار بزرگ صنعت برقعنوان و تاکید کرد: این افتخار با هیچ افتخار دیگری قابل معاوضهنیست و اقدام سیمبانان صنعت برق که به رغم زندگی در یک استانمحروم حاضر نشدند آسایش مردم را با پول عوض کنند نمایانگرفهم درست این عزیزان نسبت به ارزشهای اجتماعی و ارزشهایوالای انسانی است.

کردی موفقیت مدیریتی صنعت برق را مرهون کار همکاران پرتلاشدر بخشهای مهندسی، تکنیسینی، کارگری و غیره عنوان کرد وافزود: پست و مقامی‌که اثرگذاری نداشته باشد، اعتباری ایجادنمی‌کند و چه بسا این شخصیت افراد است که به پست و مقام وجایگاه شغلی، ارزش و حرمت می‌بخشد و اقدام شما همکاران عزیزجایگاه ارزشمند شما را ارتقا بخشیده و ثمره این اقدام پاکدستانهبنا بر وعده الهی در زندگی و آینده شما متبلور و اثرگذار خواهدبود.

وی همچنین احساس مسؤولیت یک شهروند در استان قزوین را کهبدون وابستگی به صنعت برق و بنا به تعهدی که به جامعه داشته،نسبت به شناسایی و معرفی تولیدکنندگان غیر مجاز رمز ارز اقدامکرد را از ارزش بالایی برخوردار دانست و افزود: همه می‌دانیمتولید رمز ارز غیر مجاز به صلاح کشور و مردم نیست و قانون آن راخلاف شمرده و سودجویان در واقع پول را از جیب مردمی‌کهدسترسی به این مسایل ندارند، خارج می‌کنند و حس مسؤولیتیک شهروند نسبت به جامعه هنگامی‌ارزشمندتر و قابل ستایش تراست که توسط نسل بعد از انقلاب انجام می‌گیرد و نمایانگرپایبندی به هنجارها و ارزشهای انسانی و اجتماعی است.

در این مراسم که با ارایه توضیحات سیمبانان از چگونگیشناسایی و جمع آوری ماینرهای غیر مجاز همراه بود، عیوضزاده مدیرعامل توزیع برق سیستان و بلوچستان به اقدام تحسینبرانگیز سیمبانان غیور و پاکدست این شرکت در رد یک میلیاردتومان رشوه مالکان ماینرها اشاره کرد و گفت: پرسنل این شرکتضمن رد رشوه با مسدود کردن مسیر ورود و خروج کارگاه در محلیکی از اشتراک‌های دیماندی در مراتب را به دفتر مدیرعامل، دفترحقوقی، دفتر حراست شرکت و مدیر امور برق ناحیه یک زاهداناعلام کردند.

وی ادامه داد: پس از دریافت مجوز قضائی، پرسنل شرکت به همراهمأموران انتظامی‌۵۷ دستگاه ماینر غیر مجاز به ظرفیت ۲۴۰ آمپر و۵۰ کیلووات توان مصرفی را کشف و ضبط کردند.

خلیل عوض زاده اظهار داشت: سیمبانان شرکت به همراه پیمانکاربه منظور اجرای فرایند کنترل پذیری اشتراک‌های دیماندی زاهدانبه این شهرک مراجعه کردند که در حین اجرای عملیات و پس از قطعفیوز با جرقه کات اوت مواجه شدند که نمایانگر استفاده غیرمجازشبکه از پشت کنتورها بود.

وی افزود: پس از بررسی مشخص شد کابل برق اشتراک شکافخورده و انشعاب غیر مجاز به یک کارگاه متروکه مجاور کشیدهشده و حین بازدید از کارگاه، افرادی به محل مراجعه و با اعتراف بهوجود دستگاه ماینر از سیمبانان می‌خواهند در قبال دریافت یکمیلیارد تومان وجه، فقط برق غیر مجاز را گزارش کنند و اجازهدهند ماینرها به محل دیگری انتقال یابد اما با مخالفت سیمبانانمواجه شدند و مسیرهای خروج ماینرها با وسیله نقلیه شرکتمسدود شد.

عوض زاده گفت: پرسنل سختکوش شرکت که به راحتیمی‌توانستند از این تخلف چشم پوشی کنند، ثابت کردند نیروهایپاکدست صنعت برق در راه خدمت رسانی و حفظ آسایش مردم ازهیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و رسالتشان پایداری شبکه ورضایتمندی مردم است.
 


کد مطلب: 278882

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/278882/سوءاستفاده-ماینرهای-غیرمجاز-سرمایه-مردم

ITMen
  https://www.itmen.ir