کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

دولت مصمم به خشکاندن ریشه امضاهای طلایی است

7 خرداد 1401 ساعت 10:29

وزیر ارتباطات گفت: دولت سیزدهم مصمم است تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی، ریشه امضاهای طلایی، رانت‌ها و مفاسد اداری که مدت‌ها است روح و جان هموطنان را رنجانده، برای همیشه بخشکاند.



آی‌تی‌من- وزیر ارتباطات از برنامه دولت سیزدهم برای ‌استقرار«دولت هوشمند»، با هدف تسهیل امور و پایه‌گذاری حکمرانیمبتنی بر داده خبر داد.

وی در پستی اینستاگرامی نوشت: دولت سیزدهم مصمم است تا بابهره گیری از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی وهوش مصنوعی با استقرار «دولت هوشمند»، ریشه امضاهایطلایی، رانت‌ها و مفاسد اداری که مدت‌ها است روح و جانهموطنان عزیزمان را رنجانده، برای همیشه بخشکاند و ضمنتسهیل امور برای عموم هموطنان عزیز، حکمرانی مبتنی بر داده راپایه‌گذاری کند.

وی گفت: این اتفاق یک شعار نیست و همانطور که اخیرا در جلسهشورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور به معاون اول محترم رییسجمهوری گزارش دادم، زیرساخت‌های قانونی،‌ اجرایی و فنی ایناقدام بزرگ در کشور آماده شده است و نسخه آزمایشی «پنجرهواحد خدمات دولت هوشمند» در روز جهانی ارتباطات در آدرسmy.gov.ir راه‌اندازی شده است که هم اکنون قریب به 20 دستگاهملی و استانی به آن متصل شده‌اند.

وی گفت: از این پس مردم عزیزمان می توانند بدون حضور دردستگاه‌های دولتی و اجرایی به صورت رایگان، شبانه‌روزی و آسانبه خدمات دستگاههایی که تاکنون به پنجره واحد متصل شده‌انددسترسی پیدا کنند تا با کاهش هزینه، زمان و انرژی، طعم شیرینفناوری را در تعامل خود با دولت احساس کنند. البته سایردستگاه‌ها هم طبق قانون بودجه سال 1401 باید تا شهریور ماهامسال به این کاروان بپیوندند.

وی افزود: خوشبختانه آقای دکتر مخبر هم با تاکید بر اهمیتراه‌اندازی «پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند» به عنوان یکی ازپروژه‌های راهبردی دولت سیزدهم، کلیه دستگاه‌های دولتی راموظف دانستند که تا پایان شهریور ماه، «پنجره واحد خدماتهوشمند» خود را راه‌اندازی کنند تا در پنجره ملی خدمات دولتهوشمند، یکپارچه سازی شود.

وی افزود: خبر خوب اینجاست که با همکاری قوه قضاییه و دیگرنهادهای عمومی و خارج از دولت، به‌زودی تمامی خدمات سایرقوا نیز از این طریق برای مردم قابل دسترسی خواهد شد.
 

 


کد مطلب: 278899

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/278899/دولت-مصمم-خشکاندن-ریشه-امضاهای-طلایی

ITMen
  https://www.itmen.ir