۰
ابلاغ ضوابط پذیرش سهام شرکت‌های نوپا و اقتصاد دیجیتال

تابلو معاملاتی ویژه استارت‌آپ‌ها در بورس ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۷
تابلو معاملاتی ویژه استارت‌آپ‌ها در بورس ایجاد می‌شود
تابلو معاملاتی ویژه استارت‌آپ‌ها در بورس ایجاد می‌شود

آی‌تی‌من-  محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران با اعلام این خبر گفت: ضوابط اختصاصی پذیرش سهام شرکت‌های نوپا و فعال در حوزه اقتصاد دیجیتالی به عنوان پیوست هفتم دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار، در جلسه 21/2/1401 هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تصویب و در دیروز (9 خردادماه) به بورس تهران ابلاغ شده است. بر این اساس بورس اوراق بهادار تهران آمادگی خود را برای بررسی درخواست‌های پذیرش سهام این شرکت‌ها اعلام می‌کند؛ چرا که این امر گام مهمی ‌در تحقق شعار سال 1401 در حوزه دانش‌بنیان است.

گودرزی به استقبال بورس تهران از نوآوری، خلاقیت و  شرکت‌‌های داده محور تاکید کرد و افزود: این مصوبه یک تحول اساسی در حوزه پذیرش سهام، به ویژه پذیرش سهام شرکت‌های داده محور در بورس اوراق بهادار تهران و هموار کردن زمینه پذیرش و عرضه سهام این شرکت‌ها در بورس تهران است. همچنین بر این اساس بورس تهران پیگیری‌های لازم را برای ایجاد تابلوی معاملاتی اختصاصی این دسته از شرکت‌ها انجام خواهد داد تا در صورت تأیید توسط سازمان بورس و اوراق بهادار این مهم را نیز عملیاتی کند.
از سوی دیگر، محمد امین قهرمانی معاون ناشران و اعضای بورس تهران  در این رابطه توضیح داد: شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان باید از طریق سلب حق تقدم وارد بورس شوند و منابعی که بعد از عرضه اولیه به دست می‌آید به خود شرکت برمی‌گردد، در راستای توسعه و گسترش فعالیت‌های شرکت استفاده می‌شود و می‌توان از آن به  عنوان یک تأمین مالی واقعی یاد کرد. وی افزود: شرایط ورود شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان و دیجیتالی به بورس آسان شده است. این شرکت‌ها باید امیدنامه و چشم‌انداز سودآوری شرکت را ارائه و افشا کنند و سپس از طریق سلب حق تقدم در بورس عرضه اولیه می‌شوند.

قهرمانی اظهار داشت: روش سلب حق تقدم باعث می‌شود منابعی که از بورس جمع‌آوری می‌شود مستقیم در خود شرکت‌ها سرمایه‌گذاری شود.
وی ادامه داد:‌ بورس‌ها و بازار سرمایه آماده پذیرش شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان هستند. متقاضیان می‌توانند دستورالعملی که ابلاغ شده  را مطالعه و بررسی کرده، شرایط خود را با آن تطبیق دهند و درخواست خود را به بورس تهران ارائه کنند.

معاون ناشران و اعضای بورس تهران در مورد اینکه آیا قرار است تابلو معاملاتی ویژه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس ایجاد شود، گفت: فعلاً در قالب پیشنهاد و برنامه اولیه شکل گرفته است و آن را پیگیری می کنیم، در صورت موافقت سازمان بورس، این کار را انجام خواهیم داد.
 
مرجع : بورس تهران
کد مطلب : ۲۷۸۹۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما