کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهبود جایگاه ایران در سرعت اینترنت ثابت و موبایل

مهر , 29 خرداد 1401 ساعت 16:50

طبق گزارش وب سایت اسپید تست در ماه می میانه سرعت اینترنت موبایل ایران ۲ پله و اینترنت ثابت آن ۳ پله نسبت به ماه قبل رشد کرده است.



آی‌تی‌من- سایت  اسپید تست، گزارش میانه سرعت اینترنت کشورهای مختلف جهان در ماه می ۲۰۲۲ میلادی را منتشر کرده است که طبق آن میانه سرعت اینترنت موبایل جهان در ماه گذشته میلادی ۳۰.۳۷ و میانه سرعت اینترنت ثابت جهان ۶۴.۷۰ مگابیت بر ثانیه بوده است.

رشد ۲ پله ای میانه سرعت اینترنت موبایل ایران
طبق این گزارش میانه سرعت اینترنت موبایل ایران در پنجمین ماه ۲۰۲۲ میلادی ۲۶.۱۰ مگابیت برثانیه بوده است. بر همین اساس جایگاه ایران در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت جهان ۷۱ بوده که نسبت به ماه گذشته ۲ پله رشد کرده است.

در بخش اینترنت ثابت ایران با میانه سرعت ۱۰.۳۴ مگابیت برثانیه در رده ۱۴۱ این فهرست قرار دارد که جایگاه آن نسبت به ماه گذشته ۳پله رشد کرده است.

همچنین طبق گزارش مذکور میانگین سرعت اینترنت موبایل ایران در پنجمین ماه ۲۰۲۲ میلادی ۳۸.۰۱ و میانگین اینترنت ثابت کشور ۲۴.۰۷ مگابیت بر ثانیه بوده است. براساس آنچه گفته شد در رده بندی کشورها براساس میانگین سرعت اینترنت موبایل ایران در رده ۷۶ قرار گرفته که این جایگاه نسبت به ماه گذشته ۲ پله رشد کرده است. در بخش اینترنت ثابت نیز ایران در رده ۱۳۹ قرار دارد و جایگاهش نسبت به ماه قبل ۲ پله رشد کرده است.

 نروژ صاحب پرسرعت ترین اینترنت موبایل
در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل چند تغییر قابل توجه رخ داده است. در جایگاه نخست این فهرست نروژ با میانه سرعت اینتنرت ۱۲۹.۴۰ مگابیت برثانیه قرار دارد. جالب آنکه جایگاه این کشور نسبت به ماه گذشته ۲ پله رشده است.

اما امارات متحده عربی و قطر که ماه گذشته در رتبه های یک و ۲ قرار داشتند، در می ۲۰۲۲ با یک پله سقوط روبرو شده است. امارات متحده عربی با سرعت اینترنت موبایل ۱۲۴.۸۹ مگابیت برثانیه در رده دوم و قطر با سرعت ۱۱۷.۶۱ مگابیت بر ثانیه در رده سوم قرار داشته است.

کره جنوبی با سرعت ۱۰۶.۸۲ مگابیت برثانیه و کویت با سرعت ۱۰۴.۴۷ مگابیت برثانیه مانند ماه گذشته به ترتیب در رده های چهارم و پنجم این فهرست قرار داشتند.

هلند با سرعت اینترنت ۱۰۲.۹۲ مگابیت برثانیه و دانمارک با سرعت ۱۰۲.۵۴ مگابیت برثانیه در رده های ششم و هفتم فهرست کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل قرار داشتند.جایگاه هر دو این کشور ها نسبت به ماه قبل یک پله رشد کرده است.

اما میانه سرعت اینترنت موبایل عربستان سعودی ۱۰۱.۶۲ مگابیت برثانیه ثبت شده و این کشور با دو پله سقوط در رده هشتم قرار گرفته است.

بلغارستان با سرعت اینترنت موبایل ۹۵.۷۱ مگابیت برثانیه در رده نهم قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه قبل هیچ تغییری نکرده است.

در رده ۱۰ فهرست کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت جهان چین (۸۷.۴۸ مگابیت برثانیه) قرار دارد که جایگاه آن نسبت به ماه قبل ۳ پله رشد کرده است.

 رشد ۵ پله ای ژاپن در فهرست 
در رده بندی میانه سرعت اینترنت ثابت کشورهای جهان برخلاف اینترنت موبایل تغییرات چندانی نسبت به ماه قبل نداشته است. در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت در می ۲۰۲۲ میلادی، مانند ماه قبل کشورهای سنگاپور، شیلی و تایلند در رده های یکم، دوم و سوم قرار داشتند. میانه سرعت اینترنت ثابت این کشورها به ترتیب ۲۰۹.۲۱ مگابیت برثانیه ،۲۰۶.۹۷ مگابیت برثانیه و ۱۸۸.۳۱ مگابیت برثانیه بوده است.
در رده چهارم این فهرست چین با میانه سرعت ۱۸۱.۹۰ مگابیت برثانیه قرار دارد که جایگاه آن نسبت به ماه قبل دو پله صعود کرده است.

در رده های پنجم و ششم کشورهای با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت جهان هنگ کنگ با سرعت ۱۷۹.۱۴ مگابیت برثانیه و دانمارک با ۱۶۹.۳۶ مگابیت بر ثانیه قرار دارند. جایگاه هر دو این کشورها ها نسبت به ماه گذشته یک پله سقوط کرده است.

در رده های هفتم و هشتم این فهرست به ترتیب ماکائو(۱۵۷.۷۸ مگابیت برثانیه) و آمریکا (۱۵۲.۶۶ مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه این کشورها نیز نسبت به رتبه بندی ماه گذشته تغییری نکرده است.

در رده نهم فهرست کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت جهان ژاپن (۱۳۷.۱۹ مگابیت برثانیه) قرار دارد که جایگاه آن نسبت به ماه آوریل ۵ پله رشد کرده است.

رده دهم این فهرست نیز مانند ماه گذشته به کشور رومانی با میانه سرعت اینترنت ۱۳۶.۰۷ مگابیت برثانیه قرار دارد.
 


کد مطلب: 279076

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/279076/بهبود-جایگاه-ایران-سرعت-اینترنت-ثابت-موبایل

ITMen
  https://www.itmen.ir