کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جریمه 900 میلیون دلاری برای کاهش سرعت آیفون‌های قدیمی

30 خرداد 1401 ساعت 14:55

دادگاهی در آمریکا اپل را به دلیل کاهش عمدی سرعت آیفون‌های قدیمی 900 میلیون دلار جریمه کرده است.



آی‌تی‌من- شرکت اپل همانند تمامی غول‌های دنیای فناوری در جهان با محکومیت و جریمه چندان بیگانه نیست. اخیرا حذف آداپتور شارژر از جعبه خرده فروشی آیفون موجب جریمه اپل شد. اما در برخی مواقع، کاربران قدیمی اپل از این شرکت شکایتمی‌کنند. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که یک رسواییدر سال 2017 موجب تخریب وجهه اپل شد و پس از آن غول کوپرتینویی به کاهش عمدی عملکرد گوشی‌های آیفون خود متهم شد.

این کاهش سرعت در گوشی‌های آیفون 6، آیفون‌ 6 پلاس، آیفون‌6s، آیفون 6s پلاس، آیفون‌ SE، آیفون 7، آیفون‌ 7 پلاس، آیفون‌ 8، آیفون‌ 8 پلاس و آیفون‌ X مشاهده شد. کمپانی سازنده به منظور انجام این‌کار و کاهش سرعت اسمارت‌فون‌های خود از یک ابزار مدیریت عملکرد در قالب به‌روزرسانی‌های فیرم‌ور رونمایی کرد. این فرآیند به نوبه خود از آنجایی مشکوک است که اپل در زمان اجرای آن به کاربران خود هیچ هشداری نداد.

همچنین اگرچه اپل ادعا می‌کند که از طریق انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری عملکرد آیفون‌های خود را بهبود می‌دهد؛ اما در حقیقت مشخص شده که عکس این موضوع تحقق پیدا کرده است. پس از کشف موضوع توسط کاربران و روزنامه‌نگاران، این جنجال بالا گرفت و نهایتا اپل ناچار به عذرخواهی شد. 

کمپانی آمریکایی، ادعاهای مطرح شده را مورد تائید قرار داده است؛ اما در عین‌حال ادعا می‌کند که این روش صرفا به نفع مصرف‌کنندگان عمل کرده است. در واقع این فرآیند با هدف افزایش عمر باتری و همچنین استقلال هندست‌ها به مرحله اجرا گذاشته شده است.

امروز جاستین گاتمن؛ رهبر یک گروه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با تنظیم یک پرونده حقوقی علیه اپل از تصمیمخود برای ارجاع آن به دادگاه خبر داد. در شکایت اخیرا ثبت شده از اپل درخواست می‌شود تا به منظور جبران خسارت وارد شده به کاربران آیفون‌های قدیمی، غرامت 750 میلیون پوندی یا 870 میلیون یورویی را پرداخت کند.

جاستین گاتمن ادعا می‌کند که اپل عمدا در رابطه با عملکرد واقعیابزار خود پنهان‌کاری نموده و در این رابطه به کاربران هشدار نداده است. اپل در پاسخ به این دادخواست اعلام کرد: “ما به منظور کاهش کیفیت تجربه کاربران یا تشویق آنها برایبه‌روزرسانی دستگاه‌های خود هرگز اقدامی را انجام نداده و نخواهیم داد.
 


کد مطلب: 279085

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/279085/جریمه-900-میلیون-دلاری-کاهش-سرعت-آیفون-های-قدیمی

ITMen
  https://www.itmen.ir