۰
معاون تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد:

اعطای تسهیلات جدید برای فعال‌سازی صندوق‌های پژوهش و فناوری

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۳
اعطای تسهیلات جدید برای فعال‌سازی صندوق‌های پژوهش و فناوری
اعطای تسهیلات جدید برای فعال‌سازی صندوق‌های پژوهش و فناوری

آی‌تی‌من- روح‌الله ذوالفقاری در نشست آنلاین با برخی از روسای پارک‌های علم و فناوری و مدیران عامل صندوق‌هایپژوهش و فناوری استانی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در سه سال اخیر موضوع توسعه نظامات منطقه‌ای نوآوری را در اولویت کاری خود قرار داده و کمک کرده همه استان‌ها حداقل یکصندوق پژوهش و فناوری با هدف حمایت از شرکت‌هایدانش‌بنیان و فناور در استان‌ها داشته باشند.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفاییافزود: صندوق از طریق ابزارهای مالی متنوع تلاش کرده است شکل‌گیری نظام تامین مالی در استان‌ها را عملیاتی کند تا شاهد این باشیم که در حوزه نوآوری صندوق‌های پژوهش و فناوری رکن اصلی را در استان خود بازی کنند.

ذوالفقاری همچنین با تاکید بر اینکه در سه سال گذشته صندوق‌های پژوهش و فناوری، نقش عمده‌ای در تحول اکوسیستم نوآوری در استان‌ها بازی کرده‌اند، تصریح کرد: در سال 1397 تنها 29 صندوق پژوهش و فناوری در 13 استان فعالیت می‌کردند اما هم اکنون 60 صندوق به صورت استانی و یا در حوزه تخصصی مشغول ارائه خدمات مالی و اعتباری به شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور هستند که سرمایه آنها به بیش از هزار میلیارد تومان بالغ می‌شود لذا انتظار ما به عنوان صندوق نوآوری و شکوفایی، ترفیع جایگاه صندوق‌هایپژوهش و فناوری در نظام تامین مالی کشور است.
معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به برنامه جدید صندوق نوآوری در سال "تولید،دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" برای تقویت صندوق‌های پژوهش و فناوری استانی با هدف حمایت گسترده از شرکت‌هایدانش‌بنیان و فناور گفت: سقف این تسهیلات جعاله 5 میلیاردتومان است و به صورت قرض‌الحسنه اعطا خواهد شد.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفاییتاکید کرد: انتظار داریم که صندوق‌های پژوهش و فناوری در استان‌ها به کمک پارک‌های علم و فناوری، برنامه‌های خود را برایهزینه کرد این تسهیلات ارائه دهند تا در حداقل زمان ممکن از آن بهره‌مند شوند.

وی اظهارامیدواری کرد که با ارائه این تسهیلات، صندوق‌‌هایپژوهش و فناوری اجرای برنامه مشترک با ذی‌نفعان استانی را در دستور کار قرار داده تا بیش از پیش نقش حمایتی خود را در استان بازی کنند.
​​​​​​​
کد مطلب : ۲۷۹۰۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما