۰
یک نماینده مجلس:

مصوبات شورای فضای مجازی از ابتدا در صلاحیت دیوان نبود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۸
مصوبات شورای فضای مجازی از ابتدا در صلاحیت دیوان نبود
مصوبات شورای فضای مجازی از ابتدا در صلاحیت دیوان نبود

آی‌تی‌من- حسن نوروزی گفت: این مصوبه مجلس ناظر به بندهای ۱ و ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی به تصویب رسیده است که در این دو بند تعیین سیاست‌های کلی نظام پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام از وظایف و اختیارات مقام معظم رهبری است.

وی افزود: با توجه به اینکه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی را رهبری تعیین می‌کنند، نظارت بر آن‌ها هم بر عهده خودشان است. لذا طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی ما حق ورود به جایی که ورای مجلس است را نداریم.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت‌:‌ وقتی رهبری شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی را تعیین می‌کنند ما حق ورود نداشتیم که به یک قاضی اجازه دهیم به مصوبات این دو شورا ورود کند. همین موضوع هم در جلسه روز یکشنبه مجلس در قالب اخطاری مورد بحث قرار گرفت و رییس مجلس هم بر آن صحه گذاشت که ما طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی حق ورود به آن نداریم.

نوروزی در پایان و در جمع‌بندی توضیح داد: پیش از این هم رسیدگی به مصوبات شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی تحت صلاحیت دیوان عدالت اداری نبود. ما اکنون این موضوع را در جریان بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری به صورت مکتوب در قانون آوردیم.
 
انتقاد از افزایش بی‌معیار و چند برابری نرخ کرایه اسنپ
عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ضمن انتقاد از افزایش چند برابری کرایه‌های اسنپ گفت: افزایش چند برابری نرخ کرایه این تاکسی اینترنتی، معیار مشخصی ندارد.

تسنیم - سوده نجفی در جریان هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران در خصوص نرخ کرایه اسنپ گفت: متاسفانه با افزایش بی‌رویه کرایه این تاکسی اینترنتی مواجه هستیم که هیچ نظارتی روی این امر صورت نگرفته و مشخص نیست براساس چه معیاری این افزایش قیمت‌ها صورت گرفته است؟
 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۰۹۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما