کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دلایل طولانی شدن شارژ تلفن همراه

تسنیم , 1 تير 1401 ساعت 10:38

گوشی‌های موبایل نسل جدید، برای کاربران نقش مهمی‌دارند؛ چرا که بیشتر اطلاعات هر شخص در گوشی او ذخیره است و در هر جایی همراه او است. امروزه بسیاری از افراد با گوشی موبایل خود کار می‌کنند و به گونه ای برای آنان درآمدزایی به همراه دارد.



آی‌تی‌من- گاهی اوقات پیش می‌آید که گوشی موبایل شما هنگامشارژ شدن مانند گذشته ناست و دیرتر از همیشه شارژ می‌شود. در این لحظه آیا راه حلی برای رفع مشکل خود دارید؟ اگر این مطلبرا مطالعه کنید در ادامه به شما اقداماتی جهت رفع شدن این مشکلپیشنهاد خواهد شد. 

1. از شارژرهای فیک و غیر اصلی استفاده نکنید
اگر آداپتور شارژر خود را عوض کنید، ممکن است در فرایند شارژکردن با مشکل روبرو شوید و گوشی شما دیرتر شارژ شود. اگر ازشارژهای دیگر گوشی‌ها یا یک شارژر جدیدی که تازه خریداریکردید، استفاده کنید، گوشی موبایل شما دیرتر شارژ خواهد شد.

دلیل این مساله پیش آمده، تغییر آداپتور شارژر شما است کهمیزان ولتاژ خروجی آن نسبت به شارژر موبایل شما کم‌تر است. پس سعی کنید همواره شارژر اصلی گوشی موبایل خود را بههمراه داشته باشید تا مجبور نشوید از شارژرهای دیگر با ولتاژکمتر استفاده کنید.

2. از سالم بودن کابل شارژر اطمینان حاصل کنید
اگر با آداپتور فابریک گوشی خود، موبایلتان را شارژ کنید و بازهم شاهد کاهش سرعت شارژ شدن گوشی خود باشید، احتملامشکل از کابل شارژر شما است. در این صورت ممکن است کابلشما دچار پارگی شده باشد. در این مورد باید حتما کابل خود راتعویض کنید. برای خرید لوازم جانبی موبایل به صفحه مربوطهمراجعه کنید.

3. از تمیز بودن درگاه شارژ گوشی مطمئن شوید
اگر شما گوشی موبایل خود را در جیب شلوار یا کیف خودمی‌گذارید و با خود به محل کارتان می‌برید، احتمال دارد مشکل دیرشارژ شدن گوشی موبایل شما پر بودن درگاه شارژ گوشیتانباشد.

اگر با این مساله روبرو هستید، این اقدام را انجام دهید. می‌توانیدبا یک جسم تیز مانند سوزن گوشی خود یا سوزن معمولی و یاخلال دندان درگاه شارژ گوشی خود را تمیز کنید تا مشکل برطرفشود.

4. برنامه‌های فعال گوشی خود را ببندید
اگر برنامه‌های باز و پر مصرف در موبایل خود دارید که همچنان درحال فعالیت هستند، می‌تواند روی سرعت شارز شدن گوشی شماتاثیر منفی بگذارد و آن را کاهش دهد. برای حل این مساله پیشنهادمی‌کنیم که همیشه آخرین آپدیت برنامه‌ها را نصب کنید و اجازهندهید ک برنامه‌های پر مصرف در گوشی موبایل شما باشد.

این کار حتی در افزایش طول عمر باتری گوشی شما موثر است. شما می‌توانید به قسمت تنطیمات گوشی خود و سپس قسمتباتری رفته و تمام برنامه‌هایی را مصرف بالایی دارند و شارزگوشی شما را هدر می‌دهند یافته و آن‌ها را ببندید.

5. از سالم بودن باتری گوشی مطمئن شوید
گوشی‌های نسل جدید اغلب دارای باتری‌های لیتیومی هستند کهدارای طول عمر بسیار بالایی است. با این وجود اگر گوشی شمایک روز تمام در شارژ باشد ممکن است باعث آسیب رساندن بهباتری شما شود.

سعی کنید گوشی خود را دائما و به مدت طولانی در شارژ نگهندارید چرا که می‌تواند عمر باتری شما را کاهش دهد. باید بدانیدکه بطور کل عمر هر باتری لیتیومی ‌حداقل به مدت 4-5 سال است واگر شما از آن به درستی مراقب کنید می‌تواند تاثیر بهتری در طولعمر باتری شما داشته باشد.
اگر با این مشکل مواجه شدید که باتری لیتیومی‌ شما نیز آسیبببیند به شما پیشنهاد می‌کنیم که آن را تعویض کرده و ازنمایندگی‌های معتبر گوشی خود باتری جدید تهیه کنید.
 


کد مطلب: 279109

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/279109/دلایل-طولانی-شدن-شارژ-تلفن-همراه

ITMen
  https://www.itmen.ir