کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مراسم رونمایی 2 هفته دیگر برگزار می‌شود

جزییات تازه از راه‌اندازی اینترنت ویژه کودکان

مهر , 4 تير 1401 ساعت 10:07

سخنگوی وزارت ارتباطات با بیان اینکه زیرساخت حفاظت از کودکان در فضای مجازی آماده شده است گفت: اینترنت کودک تا دو هفته دیگر رونمایی می‌شود.



آی‌تی‌من- مهدی سالم در خصوص وظایفی که سند صیانت از کودکاندر فضای مجازی برعهده وزارت ارتباطات قرار داده است، گفت: یکی از مجموعه اقداماتی که این سند راهبردی بر عهده وزارتارتباطات گذاشته است مربوط به ایجاد زیرساخت‌های لازم برایاینترنت کودکان و نوجوانان می‌شود.

وی ادامه داد: پیاده سازی پروژه اینترنت کودکان از دی ماه سالگذشته کلید خورده و طی فعال سازی آن تاکنون ۲ میلیون نفر ازاین بستر استفاده کرده‌اند.

سخنگوی وزارت ارتباطات با بیان اینکه دو اپراتور تلفن همراهبستر اینترنت کودک را فراهم کرده و استفاده از آن از طریقفعال‌سازی با کد دستوری امکان‌پذیر است، گفت: رونمایی از پروژهاینترنت کودکان به عنوان زیرساخت امن حفاظت از کودکان درفضای مجازی تا دو هفته دیگر در مراسمی ‌با حضور وزیرارتباطات انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بخشی از تکالیف مربوط به صیانت از کودکان ونوجوانان در فضای مجازی بر عهده وزارت ارتباطات است کهمربوط به رده‌بندی دسترسی به محتوا می‌شود، تاکید کرد: وزارتارتباطات تکالیف خود را که مربوط به فراهم کردن زیرساخت‌هایپیاده‌سازی فضای مجازی امن بوده، انجام داده است.

سالم گفت: در راستای تکالیفی که سند صیانت از کودکان در فضایمجازی برعهده وزارت ارتباطات گذاشته، ایده «نشان دوستدارخانواده» نیز برای اعطا به پلتفرم‌ها و ارایه‌دهندگان خدماتسایبری امن، در دستورکار قرار دارد.

وی با بیان ارایه سیم‌کارت‌های اختصاصی کودک و نوجوان باامکان دسترسی کاربران به محتوا و سایت‌ها بر اساس لیست‌هایاز پیش تعیین شده، افزود: همچنین امکان تبدیل سیم‌کارت‌هایعادی به سیم‌کارت‌های کودک و نوجوان، از طریق کدهای دستوریبا مدیریت والدین توسط اپراتورها از دیگر خدماتی است که مطابقبا این تکالیف پیاده سازی شده است.

به گفته مشاور وزیر ارتباطات، توسعه و انتشار نرم‌افزارهای کنترلوالدین (پرنتال کنترل) با هدف کنترل و نظارت والدین بر زماناستفاده و نحوه دسترسی فرزندان به اینترنت و برنامه‌هایکاربردی انجام شده است. همچنین تولید تبلت مخصوص کودکانبا امکان مدیریت، نظارت و تنظیم نحوه استفاده و سطح دسترسیفرزندان به امکانات، برنامه‌ها و اینترنت، از دیگر اقداماتی است کهدر قالب وظایف وزارت ارتباطات صورت گرفته است.

وی گفت: وزارت ارتباطات آمادگی لازم برای تخصیص امکانات وزیرساخت ایجاد خط تماس اضطراری ویژه کودکان و نوجوانان راجهت بهره برداری نیروی انتظامی‌جمهوری اسلامی‌ ایران دارد وآماده همکاری با سایر نهادها همانند سازمان بهزیستی وبخش‌های غیردولتی است.

 


کد مطلب: 279116

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/279116/جزییات-تازه-راه-اندازی-اینترنت-ویژه-کودکان

ITMen
  https://www.itmen.ir