کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بدترین دوره رکود اقتصادی در «متا»

فارس , 11 تير 1401 ساعت 11:16

مارک زاکربرگ اعلام کرد «متا» در بدترین دوره رکود در تاریخ این شرکت قرار دارد و استخدام مهندسان در سال جاری با 30 درصد کاهش همراه است.



آی‌تی‌من- مدیرعامل متا گفت که طبق گزارش‌ها این شرکت یکیاز بدترین رکودها را در تاریخ خودش تجربه می‌کند.

زاکربرگ گفت که متا تعداد استخدام مهندسان جدید در سال جاری را حدود ۳۰ درصد کاهش داده است. این شرکت قبلا گفته بود به دلیل پیش‌بینی کمبود درآمد، برنامه‌های استخدام را کند می‌کند، اما اکنون زاکربرگ جزئیات بیشتری را با ارقام دقیق اعلام کرده است. ظاهراً متا از برنامه‌های استخدام ۱۰هزار مهندس جدید در سال جاری، تنها بین ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰نفر را استخدام خواهد کرد.

علاوه بر این، زاکربرگ گفت این شرکت در حال افزایشانتظارات از کارکنان فعلی است و به آنها می‌گوید اگر فکر می‌کنند توانایی کار ندارند، خودشان تصمیم بگیرند در شرکت بمانند یا بروند.

کریس کاکس، مدیر ارشد تولید متا تاکید کرد که این شرکت در شرایط سختی قرار دارد. او همچنین شش اولویتسرمایه‌گذاری این شرکت را برای نیمه دوم سال فهرست کرد که با ابتکاراتی در آواتارهای متاورس و دنیای مجازیHorizon Worlds شروع شد.

بر اساس این یادداشت متا همچنین قصد دارد هرچه سریع‌تر از Reels کسب درآمد کند. در این یادداشت آمده که استفاده از ریلز از سال گذشته تاکنون در سراسر جهان بیشاز دو برابر شده که ۸۰ درصد از این رشد از فیس‌بوک حاصل شده است. ریلز فرمت ویدئویی کوتاهی است که در اینستاگرامبرای رقابت با تیک تاک عرضه شده بود. متا قصد دارد به بهبود این قابلیت ادامه دهد، از جمله ایجاد تغییراتی در صفحه اصلی در اینستاگرام و فیس‌بوک. علاوه بر این، متا در تلاش است در نیمه دوم سال روی ابتکارات هوش مصنوعی اینشرکت و همچنین بر بهبود واتساپ و مسنجر تمرکز کند.
​​​​​​​
 
 
 
 


کد مطلب: 279181

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/279181/بدترین-دوره-رکود-اقتصادی-متا

ITMen
  https://www.itmen.ir