کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل:

هوشمندی حمل‌ونقل را شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق رقم زدند

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری , 15 تير 1401 ساعت 18:37

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:هوشمندی حمل‌ونقل را شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق رقم زدند.



آی‌تی‌من- منوچهر منطقی در بازدید از سومیننمایشگاه شهر هوشمند ایران و آخرین دستاوردهایفناورانه ۲۶۰ شرکت دانش بنیان و خلاق فعال در اینحوزه، با اشاره به اینکه زایش حمل و نقل هوشمند با حضور شرکت‌های دانش بنیان اتفاق افتاد، گفت: امروز در این نمایشگاه حدود ۲۶۰ شرکت دانش بنیان و خلاق حضور دارند. این موضوع نشان می‌دهد که چه‌قدر هوشمندسازی می‌کنیم تعداد شرکت‌های دانش بنیانهم بیشتر می‌شود.

منطقی افزود: این هوشمندی تنها در حمل و نقل نیستبلکه ما این مفهوم را در شهر هوشمند هم داریم و به بخش‌های مختلف در حال تسری است. در تلاشیم تا هوشمندسازی را به پلتفرمی‌کاربردی در شهرها بدل کنیم.

وی با بیان اینکه معاونت علمی و فتاوری ریاستجمهوری در این زمینه ۳ طرح دارد، بیان کرد: در طرح نخست که به صورت محدود در برخی ناوگان‌ها آغاز شده و قرار است در سطح ملی توسعه یابد؛ اجرای سامانه تماس اضطراری بر روی ناوگان سنگین کشور مدنظر است که تاثیر زیادی در کاهش تلفات جاده ای دارد. این طرح قرار است با همکاری وزارت صمت بر روی کل ناوگان مسافری کشور اجرایی شود.

به گفته منطقی، در دومین طرح هم تلاش داریم که اینسامانه را به دیگر حوزه‌ها به ویژه عرصه شهرهایهوشمند تسری دهیم. برای اجرای مرحله دوم برنامه، شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت را انتخاب کرده‌ایمتا با اجرای ۵ طرح به هوشمند شدن آنها کمک کنیم. در حال حضار برخی شهرها برای این کار اعلام آمادگیکرده‌اند.

وی ادامه داد: در طرح سوم، تلفیق حمل و نقل و شهر هوشمند را مدنظر داریم تا یک هوشمندی در کل شبکه شهری و غیر شهری رقم بخورد. این برنامه با ایجادشرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق گام به گام جلو خواهد رفت و کم کم اعتماد کاربران به تولیدات و خدمات اینمجموعه‌ها افزایش می‌یابد.

وی معتقد است که سرعت هوشمندسازی در ایرانبسیار بالا است و همین موضوع شرکت‌های بیشتریرا به ورود به این حوزه راغب خواهد کرد و تخصص‌هایآنها را هم عمیق تر می‌کند.

سومین نمایشگاه شهر هوشمند از دوازدهم تا چهاردهم تیرماه سال ۱۴۰۱ در مصلی تهران برگزار شد.
​​​​​​​


کد مطلب: 279240

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/279240/هوشمندی-حمل-ونقل-شرکت-های-دانش-بنیان-خلاق-رقم-زدند

ITMen
  https://www.itmen.ir