۰

تدوین طرح سامان‌دهی نیروی انسانی صنعت نرم‌افزار در نصر تهران

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۶
تدوین طرح سامان‌دهی نیروی انسانی صنعت نرم‌افزار در نصر تهران
تدوین طرح سامان‌دهی نیروی انسانی صنعت نرم‌افزار در نصر تهران

آی‌تی‌من- آرامه پژوم درباره‌ هدف تدوین طرح ساماندهی منابع انسانی گفت: نابسامانی وضعیتمنابع یا همان سرمایه انسانی، به عنوان یکی از شش بُعد اصلی زیست‏‌بوم کارآفرینی در هر بخش کسب‏‌وکاری در صنعت نرم‌‏افزار به حد اضطرار رسیده و باید به فوریت برای رفع مشکلات و موانع آن، راهکارهایعملی اتخاذ کرد تا هم از وخامت بیشتر اوضاع جلوگیری شده و هم شرایط حداقلی برای بهبود فراهم شود.

او تاکید کرد که این مشکلات در چندین سطح بحرانی، فوری، مهم قابل طبقه‌‏بندی هستند.

پژوم به 10 مشکل عمده‌‏ای که در این طرح به آن پرداخته شده نیز اشاره اشاره کرد.

نبود نیروی کار متخصص و کارآمد، جابه‌جایی بسیارزیاد نیروها بین شرکت‌‏ها، پایبند نبودن نیروهایانسانی به تعهدات کاری، عدم تناسب آموزش‏هایدانشگاهی فارغ‏‌التحصیلان با نیاز بازار و نبود مهارت لازم افراد در به‌کارگیری دانش بخشی از مشکلات مورد اشاره وی بود.

همچنین عدم التزام به اخلاق حرفه‌‏ای کار، انتظارات نامعقول نیروهای انسانی تازه‏‌کار در خصوص دستمزد، نگاه یک سویه قوانین و بخشنامه‌‏های وزارت تعاون به کارمندان و بی‌توجهی به شرایط شرکت‌‏ها، نرخ رو به افزایش مهاجرت نیروهای متخصص و نبود سامانه‌‏ایبرای استعلام سوابق/وضعیت نیروهای شاعل در حوزه فناوری اطلاعات توسط شرکت‌‏ها از جمله دیگر مشکلاتی بود که به گفته پژوم، در این طرح به آنها پرداخته شده است.

او در خصوص راهکارهایی که این طرح برای حل مشکلات مذکور پیشنهاد شده، توضیح داد: اینراهکارها در سه سرفصل تامین نیروی انسانی،آموزش و هدایت و ارتقای سطح کیفی آن‏ها و نگهداشت منابع انسانی ارایه شده است.

مسوول تدوین طرح منابع انسانی ادامه داد: برای هر بخش از این راهکارها، یک دسته‌‏بندی بر اساس متولیانجام کار پیش‌‏بینی شده است. به عنوان مثال، بعضی از پیشنهادها باید توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بعضی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بعضی توسط وزارت آموزش و پرورش یاسازمان فنی حرفه‏‌ای پیگیری شود.

پژوم با اشاره به اینکه فرآیند تدوین این سند ادامه دارد، تاکید کرد: موضوع در آینده در کمیسیونموضوعی منابع انسانی که تشکیل آن در سازمان مصوب شده، نهایی و برنامه عملیاتی متناظر آن تهیه و به اطلاع فعالان حوزه فناوری اطلاعات خواهد رسید.

 
کد مطلب : ۲۷۹۲۵۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما