کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روسیه نظارت بر تراکنش‌های رمزارز را تشدید می‌کند

مهر , 22 تير 1401 ساعت 16:53

آژانس نظارت مالی روسیه اعلام کرد از نرم افزار برای ردیابی تراکنش های رمزارزی استفاده می کند و قابلیت های آن را ارتقا می دهد.



آی‌تی‌من- «راسفین مانیتورینگ» آژانس نظارت مالی روسیه اعلام کرد از نرم افزار برای ردیابی تراکنش‌های رمزارزی استفاده می‌کندو امیدوار است قابلیت‌های آن را ارتقا دهد. این درحالی است که دولت سعی دارد قوانین جدیدی برای این بخش وضع کند.

بانک روسیه از مدت‌ها قبل درباره رمزارزها با تردید برخورد و با اشاره به نگرانی‌هایی درباره ثبات این بازار خواستار ممنوعیتکامل تجارت و استخراج آن شده بود. این در حالی است که اکنون دولت تصمیم گرفته صنعت رمزارز را قانونمند کند.

به گفته یور چیخانچین رییس راسفین مانیتورینگ، روسیههم اکنون موارد خاص جنایی رمزارزها را شناسایی کرده و تصمیم دارد سیستم‌های خود را ارتقا دهد و تراکنش‌ها و بلاکچین های مخفی را شناسایی کند.

چیخانچین معتقد است در حال حاضر نمی‌توان تمام بخش‌هایاین صنعت را پوشش داد زیرا همه کشورها تمایلی به قانونمندسازی رمزارز ندارند.

او در این باره می‌گوید: هنگامی که حساب‌های رمزارزی وارد حوزه‌ای بدون قانون می‌شوند، شرایط سخت می‌شود و ما نمی‌دانیم در این حوزه چه افرادی فعالیت می‌کنند. اما تصور می‌کنم می‌توان مشکل را برطرف کرد.

به گفته آناتولی آکساکوف مدیر کمیته مالی در پارلمان سلفیروسیه، پیش نویس قانون رمزارزها تا پاییز امسال ارائه می‌شود. او در این باره می‌گوید: پر واضح است که قوانینسختگیرانه ای در این زمینه وضع می‌شود.
 
 


کد مطلب: 279267

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/279267/روسیه-نظارت-تراکنش-های-رمزارز-تشدید-می-کند

ITMen
  https://www.itmen.ir