کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زمان برگزاری: 19 تا 22 آبان

الکامپ چهارمین بار به تعویق افتاد

25 تير 1401 ساعت 15:04

اختلافات پیدا و پنهان بین دو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و استان تهران، بار دیگر موجب به تعویق افتادن نمایشگاه الکامپ شد تا دود این اختلاف به چشم شرکت‌هایی برود که بارها برای حضور در این رویداد، برنامه‌ریزی کرده‌اند و در نهایت تلاش‌شان بی‌نتیجه مانده است.



آی‌تی‌من- سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اعلام کرد که با نهادهای متولی برای برگزاری الکامپ در بازه زمانی 19 تا 22 آبان ماه توافق کرده است.

بنا به اعلام این سازمان، بیست و ششمین نمایشگاهبین‌المللی الکامپ ایران، پس از ماه‌های محرم و صفر و عبور کشور از خطر احتمالی موج جدید کرونا، در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۲ آبان ماه امسال برگزار خواهد شد.

این سازمان مدعی شده که پیش از این بدون هماهنگی با شورای مرکزی سازمان نصر به عنوان متولی قانونی صنف فاوا و صرفا بر اساس اعلام یکی از نظام‌های صنفی استانی(نصر تهران)، تاریخ برگزاری بیست و ششمین نمایشگاهبین‌المللی الکامپ ایران، در مرداد ماه امسال و همزمان با دهه اول ماه محرم تعیین شده بود که با توجه به انتقادها و گلایه‌ها از تاریخ تعیین شده، با هدف حفظ احترام باورهای دینی و شعائر مذهبی، پیگیری‌های لازم برای تعیین تاریخ مناسب برگزاری نمایشگاه توسط سازمان صورت گرفت.

این سازمان در اطلاعیه خود افزوده است: طبق تفاهم‌نامه امضا شده با نصر کشور، نصر تهران برای برگزاری نمایشگاهبین‌المللی الکامپ، صرفا مسوولیت اجرایی را عهده‌دار بود و نه سیاست‌گذاری، اما به این حوزه ورود و مشکلات کنونی را ایجاد کرد. ضمن اینکه، نصر تهران در همان زمان، دو تاریخپیشنهادی دیگر نیز برای انتخاب به عنوان زمان برگزایالکامپ داشته اما به دلیل کم‌تجربگی و خودداری از مشورت با دیگران، دهه اول محرم را انتخاب کرد، در هر حالی که سازمان نصر کشور توانایی مدیریت این موضوع را داشت و همان‌طور که اکنون توانست تاریخ مناسبی را انتخاب کند، در آن زمان هم امکان چنین کاری وجود داشت تا بی‌تجربگی یک نظام صنفی استانی ، موجبات گلایه و نارضایتی اعضای سازمان را ایجاد نکند.

این سازمان در بخش دیگری از اطلاعیه خود آورده است: همچنین تلاش برای حضور پررنگ شرکت‌های خارجی صنعت فاوا در نمایشگاه بین‌المللی الکامپ ایران، به خصوص کشورهای همسایه، رایزنی بیشتر در این خصوص را ضروری ساخت که با فرصت ایجاد شده تا آبان ماه، این مهم نیز میسر خواهد شد.
​​​​​​​


کد مطلب: 279281

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/279281/الکامپ-چهارمین-بار-تعویق-افتاد

ITMen
  https://www.itmen.ir