کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اخذ تسهیلات بانکی از طریق توثیق هوشمند در بورس

بازار سرمایه , 2 مرداد 1401 ساعت 14:48

معاون توسعه نوآوری شرکت سپرده گذار مرکزی اوراق بهادار گفت: سامانه توثیق، کاملاً غیرحضوری و به سادگی یک خرید اینترنتی برای برای جامعه سهامداری کشور پیاده سازی شده است.



آی‌تی‌من-  محمود حسنلو با بیان توثیق سهام به عنوان یکی از مزیت‌های سهامداری بازار سرمایه اعلام کرد: در راستای ایجاد تحول دیجیتال در ارایه خدمات ذی‌نفعان به بازار سرمایه از جمله جامعه سهامداری، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی توانسته است با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف (وزارت اقتصاد، سازمان بورس و شرکت مدیریت فناوری بورس تهران) اقدام به ارایه خدمت توثیق هوشمند کند.

وی با بیان اینکه این خدمت برخط، پلی بین ارایه خدمات در بازار پول و سرمایه است گفت: سهامداران بازار سرمایه از طریق توثیق هوشمند، می‌توانند برای اخذ تسهیلات از شبکه بانکی بهره برده و به طور قطع این سامانه تحولی در ارایه خدمات نوین به سهامداران بازار سرمایه خواهد بود. معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذار مرکزی توضیح داد: این سامانه کاملاً غیرحضوری و به سادگی یک خرید اینترنتی برای سهامداران و در قالب ارایه خدمات نوین برای جامعه سهامداری کشور پیاده سازی شده است.

وی در این باره عنوان کرد: کاربران با مراجعه به درگاه اینترنتی و یا اپلیکیشن بانکداری تلفن همراه خود می‌توانند سهام قابل توثیق خود را انتخاب کنند و در نهایت، درخواست در پنل احراز اختیار شرکت سپرده‌گذاری تأیید و نهایی می‌شود. حسنلو ادامه داد: شروع این عملیات و استفاده از این سامانه با تعدادی از بانک‌ها به صورت آزمایشی است. این مقام مسؤول در سمات افزود: در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هیچ گونه محدودیتی در خصوص ارایه این خدمات به شبکه بانکی و جامعه سهامداری وجود نخواهد داشت.
 


کد مطلب: 279337

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/279337/اخذ-تسهیلات-بانکی-طریق-توثیق-هوشمند-بورس

ITMen
  https://www.itmen.ir