۰
به همراه مدیران طرفه‌نگار و صنایع ارتباطی آوا از بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات

بنیان‌گذار مجتمع فنی تهران تندیس طلایی کارآفرین برتر استان تهران را دریافت کرد

تاریخ انتشار
شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۰
بنیان‌گذار مجتمع فنی تهران تندیس طلایی کارآفرین برتر استان تهران را دریافت کرد
بنیان‌گذار مجتمع فنی تهران تندیس طلایی کارآفرین برتر استان تهران را دریافت کرد

آی‌تی‌من- چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان تهران سه‌شنبهگذشته با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار تهران، معاونان و مدیران کل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون‌صنایع عمومی وزارت صمت، رئیس و دبیر کانون کارافرینی کشور و مشاور وزیر کشور، برگزار شد.

در چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان تهران، کمیته برگزاریاین جشنواره از بین ۲۱۹ بنگاه اقتصادی ثبت ‌شده در سامانه جشنواره وپس از سه مرحله داوری بر اساس اطلاعات خوداظهاری و مستندات بارگذاری‌شده در سامانه، استعلام از مراجع ذیربط، بازدید میدانی و راستی‌ آزمایی نوآوری‌های شومپیتری (مشتمل بر نو آوری در محصول/خدمت جدید، نوآوری در فناوری، نوآوری در منابع/ مواد اولیه، نوآوری در زنجیره تامین و نوآوری در دسترسی به بازار و مشتریان جدید)، سعیدسعادت، مدیر عامل و رییس هیات مدیره مجتمع فنی تهران به همراه بنیان‌گذاران دو شرکت دیگر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شامل طرفه‌نگار و صنایع ارتباطی آوا موفق به دریافت تندیس طلایی جشنواره شدند.

صولت مرتضوی، معاون اجرایی رییس‌جمهور در این مراسم، با بیان اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال اشتغال دانش‌بنیان نام‌گذاری کرده‌اند، گفت: ما معتقدیم که اگر برخی موانع برداشته شود، ایران بهشت تحقق اینشعار می‌شود.

مرتضوی با بیان اینکه کشور ما می‌تواند مؤلفه‌های اقتصادی را اصلاح کند، یادآور شد: در این صورت هم تولید ناخالص ملی افزایش می‌یابدو هم ایجاد درآمد می‌کند و هم می‌توانیم فاصله طبقاتی و ضریب جینیرا کاهش دهیم.

وی افزود: اراده دولت سیزدهم بسترسازی برای کارآفرینی و افزایشتولید ملی و رفع سایر موانع تولید است و جلسات متعددی هم در حوزه معاونت رئیس جمهور و هم خود ریاست جمهوری برای رفع موانع تولیدبرگزار می‌شود؛ رئیس جمهور کارگروه‌هایی را برای بازگشت بنگاه‌هایراکد به فرآیند تولید تشکیل و آن‌ها را مأمور به رفع موانع تولید کرده‌اند.

در بخش دیگری از این مراسم، حامد ویس‌کرمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران نیز با بیان اینکه برای ارتقای تولید ناگزیرهستیم از مسیر کارآفرینی عبور کنیم و خصیصه‌ اصلیکارآفرینی، نوآوری است، گفت: توسعه فرهنگ کارآفرینی برای ما مهم است و جشنواره ‌ امتنان از کارآفرینان برتر در همین راستا برگزار شده است.

ویس کرمی با اشاره به رقابت بین کارآفرینان استان تهران بیان کرد: ۲۱۹ کارآفرین در استان تهران ثبت نام کردند که از این بین ۳۷ کارآفرین به مرحله بازدید میدانی رسیدند. از این تعداد ۷ کارآفرینبرتر، ۵ شرکت تلاشگر شایسته و ۲ کارآفرین اجتماعی انتخاب شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران افزود: منتخبین از سه بخش صنعت و خدمات و کشاورزی هستند که معیار انتخاب آن‌ها جهشاشتغال و رشد مالی بود. برای مولفه‌ اشتغال، لیست بیمه و برای مولفه‌ رشد مالی اظهارنامه مالیاتی را معیار قرار دادیم.

ویس کرمی بیان کرد: انتظار ما از کانون کارآفرینان استان تهران ایناست که با یک رویکرد جدید در جهت بهبود وضعیت کارافرینی قدم بردارد. البته اقداماتی در این زمینه شروع شده که از جمله می‌توان به تخصیص مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای حوزه‌ اشتغالزایی به کانون کارآفرینان اشاره کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران به مشارکت کانون کارآفرینان در محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و مرزی اشاره کرد و گفت:استاندار دستور داده است که هر کدام از مدیران اقتصادی استان یککارآفرین را به عنوان مشاور در کنار خود داشته باشد تا تصمیمات حوزهکارآفرینی با مشارکت آن‌ها انجام شود.

در بخش دیگری از این مراسم، سعید سعادت نیز به عنوان نماینده کارآفریناندر حوزه خدمات به سخنرانی پرداخت و با تاکید بر اینکه نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی از نوجوانی باید در دستور کار دولت قرار بگیرد، گفت: کارآفرینانارزشمندترین نیروهای جامعه هستند؛ زیرا نقشی محوری در کاهش بیکاری و فقر، ایجاد رفاه و ثروت و عدالت اجتماعی ایفا می‌کنند.

سعادت با بیان اینکه کارآفرینی از دو بخش هسته و پوسته تشکیل می‌شود، گفت: هسته کارآفرینی، عبارت است از شخصیت، باورها و ارزش‌هایکارآفرینان؛ اما پوسته کارآفرینی، همان زیست‌بوم کارآفرینی است و دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در این زیست‌بوم ایفا می‌کنند.

بنیان‌گذار مجتمع فنی تهران افزود: کارآفرینان انسان‌های پادشکن هستند، یعنی نه تنها در مسیر کارآفرینی شکست ناپذیرند بلکه با اراده قوی،خود را هر روز قوی و قوی‌تر می‌کنند.
​​​​​​​
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۳۷۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما