کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برزیل خواهان به تعویق افتادن اجرای قابلیت جدید واتس اپ شد

مهر , 9 مرداد 1401 ساعت 15:33

دادستان‌های برزیلی از واتس اپ خواسته‌اند عرضه قابلیت «Communities» را تا ماه ژانویه به تاخیر بیندازد تا از گسترش اخبار جعلی در بازه برگزاری انتخاب این کشور در ماه اکتبر جلوگیری شود.



آی‌تی‌من-  در واقع قابلیت «Communities» اجازه می‌دهد مجموعه‌ای از گروه‌ها به یکدیگر متصل شوند و کاربران می‌توانند با افزودن گروه‌هایی با موضوع مشابه، یک «Community»جدید ایجاد کنند. سپس مدیران «Community» می‌توانند گروه‌ها را مدیریت کرده و پیام‌هایی را در تمام آن‌ها ارسال کنند.

دادستان‌های فدرال برزیل اعلام کرده‌اند گسترش دسترسی به ابزار جدید در زمانی ارائه می‌شود اخبار جعلی درباره عملکرد مؤسسات و یکپارچگی سیستم رأی گیری برزیل ممکن است ثبات دموکراتیک کشور را به خطر بیندازد.

به گفته دفتر دادستان‌های فدرال برزیل(MFP)  ممکن است قابلیت «Communities» گام‌های مؤثری که واتس اپ در سال‌های اخیر برای کنترل گسترش اخبار جعلی برداشته را تضعیف کند. حامیان ژائیر بولسونارو رئیس جمهور راستگرای برزیل به طور گسترده از واتس اپ برای سازماندهی تظاهرات و انتشار دیدگاه‌های خود استفاده می‌کنند. این درحالی است که بولسونارو تصمیم دارد در انتخابات دوباره شرکت کند.

ویژگی جدید واتس اپ تعداد کاربران گروه‌ها را از ۲۵۶ به ۵۱۲ نفر ارتقا می‌دهد و می‌توان پیام‌ها را در یک لحظه برای ۲۶۵۰ نفر ارسال کرد. به گفته به این ترتیب قابلیت وایرال شدن محتوا افزایش می‌یابد.
 


کد مطلب: 279404

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/279404/برزیل-خواهان-تعویق-افتادن-اجرای-قابلیت-جدید-واتس-اپ

ITMen
  https://www.itmen.ir