کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آمریکا و ژاپن در تنظیم بازار تولید تراشه همکاری می‌کنند

مهر , 10 مرداد 1401 ساعت 10:33

ایالات متحده و ژاپن گفت‌وگوی جدید اقتصادی را از روز جمعه با هدف تنظیم بازار تولید تراشه آغاز کردند.



آی‌تی‌من- کویچی‌هاگیودا، وزیر بازرگانی ژاپن گفت: دو کشور در جریان نشست وزیران اقتصادی «دو به علاوه دو» در واشنگتن بر سر ایجاد یک مرکز تحقیقاتی مشترک جدید برای تولیدنیمه‌هادی‌های نسل بعدی توافق کردند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، جینا ریموندو وزیربازرگانی ایالات متحده، یوشیماسا‌هایاشی وزیر امور خارجه ژاپن و‌هاگیودا همچنین در مورد انرژی و امنیت غذاییو همکاری‌های گسترده‌تر در حوزه فناوری گفت‌وگو کردند.

بلینکن در جلسه افتتاحیه گفت: به عنوان اولین و سومیناقتصادهای بزرگ جهان، بسیار مهم است که برای دفاع از نظم اقتصادی مبتنی بر قوانین، نظمی‌که همه کشورها بتوانند در آن شرکت، رقابت و پیشرفت کنند، با هم همکاری کنیم.

بلینکن گفت: رویدادهای اخیر جهانی از جمله همه‌گیریکووید -۱۹ و جنگ در اوکراین، آسیب‌پذیری زنجیره‌هایتأمین حیاتی در حوزه‌های مختلف را نشان داده و تعداد فزاینده‌ای از کشورها به دلیل شیوه‌های وام دهی ناپایدار و غیرشفاف، با بار بدهی دست و پنجه نرم می‌کنند.

هاگیودا گفت ژاپن به سرعت در زمینه پیشبرد تحقیقات برایتولید نیمه‌هادی‌های نسل بعدی اقدام خواهد کرد و افزود واشنگتن و توکیو برای راه‌اندازی یک «سازمان تحقیق و توسعه جدید» برای ایجاد یک منبع امن از تولیدات حیاتیفناورانه توافق کرده‌اند. او گفت که این مرکز تحقیقاتی برایسایر کشورهای همفکر در دسترس خواهد بود.
​​​​​​​
دو کشور جزئیات بیشتری از این طرح منتشر نکردند، اما روزنامه ژاپنی نیکی شیمبون پیشتر گفته بود اجرای اینطرح تا پایان سال جاری میلادی در ژاپن برای تحقیق در مورد تولید تراشه‌های نیمه‌هادی ۲ نانومتری آغاز خواهد شد و شامل راه‌اندازی یک خط تولید نمونه اولیه خواهد بود که بایدتا سال ۲۰۲۵ برای تولید نیمه‌هادی‌ها فعال شود.
 


کد مطلب: 279411

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/279411/آمریکا-ژاپن-تنظیم-بازار-تولید-تراشه-همکاری-می-کنند

ITMen
  https://www.itmen.ir