کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اتفاقی که برای دومین بار در روزهای اخیر رخ داد

باز هم آتش‌سوزی و اختلال اینترنت در تهران

10 مرداد 1401 ساعت 19:42

مولف : مهدی شیخ الاسلامی

روز قبل و باز هم بر اساس اطلاعات ارایه شده از سوی کاربران، اینترنت کاربران موبایل و ثابت در بخش‌هایی از تهران دچار اختلال و قطعی شد.




آی‌تی‌من- بنا بر اظهارات کاربران اینترنت تهران با تداوم بارندگی در مناطق شمالی تهران، برخی کاربران امکان استفاده از اینترنت را نداشتند.

با این حال در برخی مناقطع مرکزی تهران هم قطع اینترنت ثابت و حتی خطوط تلفن اعلام شده است.

ظاهرا شرکت ارتباطات زیرساخت در حال بررسی علت موضع است و هنوز گزارش رسمی ‌در این خصوص ارایه نشده است. 

در همین حال نت بلاکس هم با انتشار یک توییت، افت محسوس اینترنت در اپراتورهای موبایل از جمله ایرانسل و همراه اول را گزارش کرد.

کمی‌بعد و با اوج‌گیری اخبار رسمی ‌و غیر رسمی ‌در خصوص اختلال‌ها سرانجام؛ مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران علت اختلال در اینترنت و خطوط تلفن ثابت و سیار را آتش سوزی تعدادی از خطوط ارتباطی در شرکت مخابرات منطقه ۸ تهران اعلام کرد.

خبرگزاری مهر در این خصوص گزارش داد از قبل از ظهر روز قبل شبکه اینترنت کاربران خطوط همراه اول و ایرانسل قطع شده و یا با اختلال رو به رو شد. همچنین شبکه تلفن همراه برخی کاربران در تهران با اختلالاتی همراه است و امکان برقراری تماس برای آنها وجود ندارد.

در همین حال اختلالاتی نیز در اینترنت سایر استان‌ها از سوی کاربران گزارش شده است.

برای نمونه در خطوط ثابت و سیار خراسان رضوی اختلالاتی به وجود آمد که به گفته مدیر کل مهندسی تکنولوژی ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی، منشا استانی نداشته و به علت آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی منطقه ۸ مخابرات تهران رخ داده است.

برخی کاربران دلیل این اختلال را قطعی فیبر نوری در شرکت مخابرات عنوان کرده بودند. از همین رو محمدرضا بیدخام مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: به علت آتش سوزی در شرکت مخابرات در منطقه ۸ تهران، تعدادی از خطوط ارتباطی ما که درون فیبر نوری و کابل مسی بوده دچار اختلال شده و به همین دلیل در حال حاضر در حوزه تلفن مشتریان خانگی و تجاری هم ارتباط ثابت و سیار با اختلال همراه بوده است.

وی افزود: در تلاش هستیم در اسرع وقت این مشکل برطرف شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران افزود: آتش سوزی در حال حاضر مهار شده و در حال تخمین میزان خسارات وارده هستیم.

تا زمان تنظیم این گزارش نیز شرکت زیرساخت و وزارت ارتباطات واکنشی به اخبار مذکور نداشتند.

این در حالی است که چند روز گذشته نیز اختلالاتی در شبکه اینترنتی برخی مناطق تهران ایجاد شده بود که شرکت ارتباطات زیرساخت ساعاتی بعد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اثر فرسودگی خطوط و تجهیزات انتقال برق، در شبکه اینترنتی برخی از مناطق تهران اختلال ایجاد شده بود که با پیگیری و همکاری کارشناسان این شرکت و هماهنگی شرکت توانیر مشکل برطرف شد.


کد مطلب: 279422

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/279422/باز-هم-آتش-سوزی-اختلال-اینترنت-تهران

ITMen
  https://www.itmen.ir