کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیین‌نامه پیشنهادی اتاق ایران برای اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان به دولت ارسال شد

اتاق ایران , 24 مرداد 1401 ساعت 19:53

افشین کلاهی رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان می‌گوید: در تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون جهش تولید دانش‌بنیان بیش از هرچیز نگران محدود شدن دامنه اعتبار مالیاتی و نحوه اجرای ماده ۱۱ هستیم.



آی‌تی‌من- رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق ایران گفت: انتظار داریم دولت در تدوین آیین‌نامه اجراییقانون جهش تولید دانش‌بنیان، به آیین‌نامه پیشنهادی اتاق ایران که از سوی کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق به دولت ارسال شده توجه کند.

کلاهی آنلاین با اشاره به قول وزیر اقتصاد و ابلاغ کتبی او مبنی بر اینکه بدون در نظر گرفتن نظرات بخش خصوصی اینآیین‌نامه نهایی نشود بیان کرد: بر این اساس ما پیش‌نویسآیین‌نامه مورد نظر خود را تهیه کردیم و نظرات همه تشکل‌هایمرتبط را هم دریافت کرده و جمع‌بندی نهایی را هم برای وزارت اقتصاد و هم برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریارسال کردیم و پیگیر تاثیرگذرای هرچه بیشتر آن در متن نهایی خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه آیین‌نامه در کمیسیون‌های فرعی واصلیو بعد در هیات دولت مطرح خواهد شد گفت: با توجه به اینکهنمایندگان اتاق در کمیسیون‌های فرعی و اصلی دولت حضور دارند، تلاش می‌کنیم نظرات بخش خصوصی را در اینکمیسیون‌ها هم دنبال کنیم تا بهترین تصمیم در تدوینآیین‌نامه تصویب شود.

کلاهی با تأکید بر اینکه دولت باید نظر بخش خصوصی را در این آیین‌نامه مورد توجه قرار دهد ادامه داد: این امر به نفع خود دولت هم هست. چرا که این شرکت‌های بخش خصوصی هستند که قرار است از امکانات دیده شده در قانون استفاده کنند و وقتی شرایط به گونه‌ای پیش رود که اجرای قانون با مشکل مواجه شود، تصویب این قانون بی‌فایده خواهد بود.

رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان توضیح داد: چهار آیین‌نامه مربوط به اجرای این قانون بیشتر از همه مد نظر ما بود که عمده پیشنهادات هم مربوط به آن‌ها بود. در میاناین‌ها هم بیشتر از همه روی ماده ۱۱ قانون حساس هستیمچون بیشتر به بخش خصوصی و شرکت‌ها و صنایع بزرگمربوط است.

کلاهی افزود: این ماده ناظر به موضوع اعتبار مالیاتی است و ما نگران هستیم در این بخش دچار مشکلات اجرایی شویم و یا بخشی از شرکت‌ها اصلاً در شمول این قانون قرار نگیرندو یا سازمان امور مالیاتی زیر بار اجرای قانون نرود. بنابراین بیشترین نگرانی ما مربوط به ماده ۱۱ است و تلاش می‌کنیم تأثیرگذار باشیم تا هزینه تحقیق و توسعه توسط شرکت‌ها و صنایع بزرگ و همین‌طور سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری در صندوق‌های پژوهش فناوری که قرار است برای شرکت‌ها و صنایع بزرگ متقاضی به عنوان اعتبار مالیاتی محسوب شود، با شرط‌گذاری دامنه شمول آن محدود نشود. ما می‌خواهیم آیین‌نامه‌ای تدوین شود تا شفاف بوده و تبدیل به قانونی با استثنائات زیاد نشود.

 


کد مطلب: 279505

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/279505/آیین-نامه-پیشنهادی-اتاق-ایران-اجرای-قانون-جهش-تولید-دانش-بنیان-دولت-ارسال

ITMen
  https://www.itmen.ir